Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 979 ggr
Fototokan
0

Vilken bild är bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag var nydligen på konsert och tog lite bilder… vilken tycker ni är bäst? Vill så gärna ha tipps Glad

Fototokan
0

Bild nr 2

Fototokan
0

Bild nr 3

Fototokan
0

Bild nr 4

Fototokan
0

Bild nr 5… Ge gärna kretik teknikmässigt också =) Jag använde en Nikon D40 Glad

Fototokan
0

Ingen som vill ge kritik?? Snälla vill gärna veta om ni tycker att det är för mkt som stör i bakgrunden, om de duger eller suger mm

Vad kunde ha vatt bättre och vad var bra???

t0bias
0

Oj, jag är inte berättigad att ge kritik. Kan inget om foto. Men som med vin och film så vet jag vad jag gillar :)

Foto 1 och 2 känns mer kompletta rent tekniskt sett, med bra ljus och skärpa på sångerskan. Men jag skulle försöka hitta en vinkel där inte mikrofonen täcker munnen eller ansiktet.

Sen gillar jag foto nr 5 enormt mycket för att du fångade deras samspel på bild. Skön inlevelse och ögonkontakt samtidigt som du ser "farten" i deras spelande på gitarrerna.

Fototokan
0

Tack så jätte mycket för kritiken! Kul att höra Skrattande

Noob
0

Jag gillar när det är lite tajtare beskuret, t.ex så här

Noob
0

Eller så här.

Men det beror så klart lite på vad man vill med bilden. Säkert andra som tycker annorlunda.

Fototokan
0

#8 Tack för att du provade lite men ser det inte like konstigt ut när det är klippt överallt?

#9 Jag tycker att värmen och ögonkontaktetn försvinner åå det är det som gör hela bilden tycker jag Tungan ute

Men tack så mycket för tippsen!! Skrattande

Fototokan
0

Ingen mer som vill ge kritik? Skrattande

LisaF
0

alla bilder va fina, men på 1,2,3 va microfonen ivägen lite vilket störde. Men visst är de svårt att inte få med den när hon sjunger. Därför gillade jag 4 (mest) o 5 för man fick se mer av hennes ansikte, och att hon kom fram bättre. :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Fototokan
0

Hehe aah mm håller med. Skrattande

Eostra
0

Stort sett, bra bilder. Vitbalansen verkar dock vara lite fel på alla bilderna, känns lite för rött. Men det är alltid svårt att få till det bra i lite sämre ljusförhållanden. Är föresten lite nyfiken på vad du hade för objektiv..Glad

Fototokan
0

Tja, men jag gillar den dära röda och varma känslan i bilden… den passar verkligen bandet =) Jag hade ett Nikon 18-55mm objektiv. Jag satt näst längst fram =D