Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 598 ggr
SundblomMaria
0

Nikon, uppdatering från D50

Min D50 racklar och jag funderar på en ny kamera (även repa denna då), Jag vill nog ha en Nikon igen och jag vill inte bli besviken, vilken/vilka Nikon modeller tycker ni jag ska kika på, inte över 10000 kr iaf.

isabelle_
0

Vad tror du om Nikon D90? Det är inbyggd film med det är något du verkligen inte behöver använda.

Jojaton
0

Beror ju på vilken nivå du ligger på och hur seriöst du vill satsa på fotograferingen, men en D90 eller kanske en begagnad D200/300?

Johanna - Instagram

SundblomMaria
0

Har börjat vackla, kanske kan tänka mig en Canon ändå även om jag nu älskar min D50. Sambon är ute i butiker och kollar läget iaf. Canon Eos 450D kan det vara något? Försöker komma lite billigt undan men vill INTE "byta ner mig" iaf.

Inkanyezi
0

Finns det något som du specifikt saknar på din D50 som du tycker kräver en "uppgradering"? Skillnaden mellan kameror i det segmentet är inte jättestor, men jag kan förstå om det finns något som man väldigt gärna vill ha, men som man tycker saknas. Själv tycker jag inte att någon av "prosumer"-modellerna ger så mycket mer att det skulle motivera ett byte, men som sagt, det kan ju vara någonting som man särskilt vill ha. Jag har till exempel önskemål om att det ska vara mycket lätt att ställa in vitbalansen, vilket på en del modeller är onödigt komplicerat. När det gäller andra saker ser jag inte några större skillnader så länge man håller sig till samma sensorstorlek. Jag förutsätter så klart att man inte skaffar en systemkamera för att ta video…