Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 415 ggr
Robert
0

I naturen med Robert Hammar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hade vi sol här i Vanda och jag hade kameran med mig när vi var ute med familjen.

Första bilden, jag kisade innan jag tog bilden för att se vad som jag kunde få till mörkt, exponerade efter himmeln och placerade solen 1/3 in från vänster, huset till höger föll in bra. Jag får cowboy och malbororeklamkänsla med bilden.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Lite mer genomtänkta exponeringar. Här lät jag solen bränna ut ordentligt och nyponkvisten är helt svart.

Robert
0

Sällskapet…, minsta dottern Luminia.

Vad tycker du om naturfotografierna. Du behöver inte kommentera bilden på Luminia för den vet jag är helt fulländad så den kunde jag inte ha fått till det bättre.

Hälsningar

Robert

Patrik
0

Hur coolt som helst…. Ser ut som du har gjort det i ps.

/ Patrik

Indeloom
0

Avundsjuk ! Jag vill också kunna ta sådana bilder !  Men det kommer kanske med tiden. En fråga, varför har du skurit bort en bit av armen på dotra din ?Flört

Hälsningar

Hasse

Robert
0

Hasse, tack för den vänliga kommentaren.

Att hennes axel är bort tycker jag inte gör något. Det jag ville ha med var hennes huvud 1/3 in från vänster och topp av bild. Värre hade det varit om jag inte hade fått med hennes båda händer.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Här är en bild på Olivia. Jag har ändrat looken på henne efter att ha sett en trailer på SVT1 om sporten 2006.

Hälsningar

Robert

jojjehanna
0

Jättefina! Särskilt #1 om man nu inte räknar med dina söta döttrar då…

Mandrakonian
0

Robert när du använder färgen som du gör nu, blir dina bilder ännu bättre.Mvh/mandrakonian.

Heurlin
0

Nyponbilden är grym!!! :)

Jag som ganska färsk, undrar vad du menar med att solen bränner in ordentligt. Jag kan ju se vad du menar men hur gör man för att det ska bli så?

God Jul!!

Robert
0

#9, "bränner in" är ett uttryck som jag har tagit från engelskan, "burn in", jag vet inte om den termen finns inom det svenska fotofackspråket.

Nyponkvisten var framför solen, om jag hade exponerat efter den så hade den blivit detaljrik och himmeln helt vit bakom kvisten. Nu valde jag att exponera efter det som var närmast solen. Solens centrum blev helt vit (överexponerad).

Hälsningar

Robert

bildochfoto
0

Mycket trevliga bilder allihopa. Är du säker på att du inte är naturfotograf Robert?

Robert
0

#11, naturfotograf kanske jag är, jag fotograferar det faunan tillhandahåller mig. Helst fotograferar jag det som kristlig jord är kommen :).

Robert