Portfolio
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej! Det skulle vara väldigt kul om ni ville ge kritik på min portfolio.

Tryck på *LADDA NER FIL* för att komma till hemsidan, sedan portfolio 
Jag tycker det ser bra ut. Du verkar ha fina bilder, däremot orkar jag faktiskt inta kolla på dem för det är så himla många! Jag tycker det vore bättre om du bara la ut dina absoluta favoriter i din portfolio, annars orkar man faktiskt inte kolla på dina bilder (jag blir tyvärr trött av att bara se att det är ett oändligt antal bilder, så då orkar jag itne ens kola på några, tyvärr.). Så jag skulle säga att du ska ta bort kanske hälften utav bilderna (minst, gärna mer). Jag gjorde precis en snabb överslagsräkning och det var ungefär 140 st bilder i din portfolio, på tok för många enligt mig.
Men som sagt, dina bilder ser väldigt fina ut (att döma av ikonerna och de ytterst få bilder jag sett hittills). Och det var lätt att klicka sig fram i portfolion, vilket alltid är bra.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Hehe OK jag håller med. Jag har jäääääätte svårt för att solla ut mina bilder XP Vill ha allihop men jag förstår nu att det är lite för många :P
Ni får gärna om ni orkar ge förslag på vilka ni tycker jag ska ta bort. 
Jag har som sagt inte kollat så noggrant på dina bilder, men jag kanske kan ge dig sållningstips.
Jag brukar tänka så när jag tittar på mina bilder och ska sålla att jag vill att bilderna ska vara något lite extra, gärna flera saker som jag är riktigt nöjd med dem. T.ex. Fina färger, grymt bra motiv (alla bilder bör ha en bra motiv, det är själva grunden för en bild tycker jag), fin skärpa, bra komposition, härlig känsla eller något annat som du är riktigt nöjd med.
Sedan, finns det något/några saker som du direkt inte gillar med bilden? Isf, hur tungt väger de? Förstör de bilden så du egentligen tycker att den är mer dålig än bra? Ju fler bilder man har att välja på desto petigare tycker jag att man kan vara, på så sätt bilder det ju färre bilder kvar och du får lättare för dig att bestämma dig.
En sista sak som jag tycker är mycket viktigt att tänka på vid sållning; hur lika bilderna är varandra. Man fotar ju ofta flera bilder vid samma tillfälle och det är ofta många som blir bra. Och så vill man gärna lägga upp flera bilder i sin portfolio, dock så blir det väldigt tjatigt och tråkigt för en betraktare att se på bilder som är lika varandra. Därför kan det vara en riktigt bra idé att rensa bort alla bilder som är för lika varandra och bara spara en. Jag tycker det är okej med några bilder liknande (men gärna inte samma) motiv som har mindre skillnader, men man kan tänka på att inte ha för många sådana.
När jag rensar på min hemsida så har jag inte fler än 25 (tror jag det är, kommer inte ihåg exakt) bilder i varje kategori. Dels för att det inte ska bli för många bilder och dels för att jag inte har plats för fler ikoner på varje sida, med andra ord så har jag genom att begränsa utrymmet för mina ikoner tvingat mig själv till att skära ner på antalet bilder. Vilket i sig har visat sig väldigt praktiskt. Så du kanske ska sätta en mental gräns någon stans? Det kan göra det lättare och samtidigt tvinga dig att vara ännu petigare med dina bilder.
Hoppas det går bra med din rensning. Återkom gärna (skriv i tråden) när du har rensat klart så kan jag se om jag kan kolla lite mer på dina bilder då och kanske leta upp någon/några favoriter, :)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

Nu har jag tagit bort ett par bilder, men många säger också att jag inte ska ta bort så många bilder, lite förrvirrande…. Jag tror jag har 35 bilder i det största albumet…
Åh eftersom man själv kan välja vilka bilder som man vill titta på så stör det inte mig att det är många. Däremot så är förståss risken att med många så hittar man inte de där speciella bilderna som du gärna skulle vilja att man tittade närmare på. Kanske skulle det som allra första album som kom upp direkt man klickar på portfolio komma upp en ca.5 bilder som du kan variera efterhand o som du anser vara lite speciella - lite mer lyckade än de andra, men det går kanske inte att lösa detta rent tekniskt?!