Kritik - 2 bilder
nummer 2
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

var är nr 3 ? gillar första bilden väldigt mycket!
#2 Du får gärna kritisera så jag vet vad som var bra och dåligt, och om jag kan tänka på något till nästa gång :)
/ Lisa
nummer tre vill inte komma upp, så det får bli 2 bilder istället .
/ Lisa

Fina och stämningsfulla bilder.
Dock ligger skärpan lite fel i båda bilderna.
Skulle testa att använda en större bländare. Typ 8-11.
MVH
Marcus
#6 tack ska du ha Marcus!
I bild nr 1 kan jag hålla med dig om skärpan, men vad menar du i 2an? utveckla tack :) . Jag tycker nog att skärpan ligger rätt , men det är ju jag (a)
/ Lisa

Bilderna är underbara, men hundens päls ser lite överexponerad ut, de vita delarna alltså. :)
#8 Tack så mycket för kritiken!
Grejen är den att jag har inte gjort Nånting med bilden förutom o gjort den till svart/vit. Visst kunde jag dragit ner på ljuset lite, men jag tyckte den var charmig som den var :)
/ Lisa

Ja, den blev bättre! :)
Gött :D
Jag tänkte inte ens på att det vita var så starkt som det var, men nu när jag vet om det stör det mig något, hehe, så tack för din uppärksamhet ;)
/ Lisa
Oskarpt och överexponerat.
#13 Langa upp dina bilder så får vi se. Om du törs vill säga.
Med vänlig hälsning
Josefin
#13 Tror du jag blir något klokare av o bara höra vad som är dåligt? Så utveckla tack..!
#14 agree..
Mer kritik någon :) ?
/ Lisa
Den första bilden har lite oskärpa. Skärpedjupet är väldigt kort och ligger på gitarhalsen och inte på fingrarna. Minska bländaröppningen ett eller två steg.
Det andra fotot har du redan fixat till med kontrasterna i andra försöket. Du har även där väldigt kort skärpedjup men det fungerar för mig. Skärpan ligger på hundens öga som är skarpt. Om du hade ökat skärpedjupet lite så att nosen också blir skarpt så kanske det hade blivit ännu bättre. Att tjejens ansikte är lite oskarpt gör bara bilden mjukare.
#16 Tack så jättemycket för en utförlig beskrivning :)
Ska tänka på det där med bländaröppningen, när bilden togs var kameran precis ny och jag visste inte ens vad det där med bländaren var
.. ;)
/ Lisa