Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1793 ggr
Dorkiis
0

Kritik - Tiger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är helt ny på fotografering men jag var nyligen på kolmården och tänkte lägga upp lite bilder. Jag vill gärna få tips på vad jag kan göra bättre till nästa gång =)

Dorkiis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

Karl-Goran
0

Visst funkar det men hade bakgrunden varit oskarp hade du fått högre poäng. Nu känns bilderna bara "familjealbum djuparks bilder"

Dorkiis
0

vilken inställning i kameran är det som gör bakgrunden oskarp?

Cessy
0

Du får välja halvautomatik o ställa bländartalet = AV på en relativt stor öppning 5,6 borde vara rätt lagom. Om du har större bländaröppning ( t.ex 3,2) än så så riskerar du att även tigern blir oskarp. Fast allt beror givetvis på vilka effekter man är ute efter. Om du använder AV-programmet så väljer du alltså bländartalet, men kameran styr tiden.

Dorkiis
0

okej tack så mycket Glad

[Linsenhejhej]
0

Wow, jag älskar bilderna!

Dorkiis
0

tack! Skrattande

Cessy
0

Jag inser att jag bara svarade på din fråga Dorkiis o glömde säga något om bildernaSkäms Båda bilderna är jättefina o den första tycker jag skall vara precis som den är för där ger bakgrunden en vacker lite dramatisk inramning, men däremot på den andra bilden så hade ju bakgrunden tjänat på att bli lite suddigare eftersom den inte tillför bilden något, men tigrarna är väldigt vackra på båda bilderna.

Dorkiis
0

tack så mycket, det var bland de första bilderna med nya kameran Glad

Jag ska öva mer så jag vet när jag ska använda vilka funktioner =)