Kritik - Nyckelpiga!
Skulle göra ett fotoarbete i skolan med tre bilder som visar att sommaren är kvar på Hjälmared (skolan där jag går) och deta är en av bilderna jag knäppte! Inte säker på om jag ska ha med den men vad tycker ni om den? Vill ha kritik! :)
Är ganska nöjd med den själv dock.. Men så är jag rätt o-fotokunnig också! Den här uppgiften fick vi efter första fotolektionen så, har bara det jag lärt mig sjläv men hoppas kunna mycket mer snart! :D
Ser dock nu att bilden blir väldigt oskarp här :/ men men!
Jag skulle beskära den för att framhäva den lilla pigan mer. Prova dig fram så ska du se att du får en helt annan upplevelse av bilden
#2 Ah jag tänkte inte på detta! Dock tänkte jag att jag skulle velat komma närmare… :p Men går inet så bra med det objektiv jag har. Men ska definitivt beskära den!
Visa den gärna efteråt!

Jag skulle lämna nägot lite mer luft till vänster och klippa lite av underkanten.
Ja, jag tänkte det men så blev det vita som är i bakgrunden med halvt eller inte alls, därför klippte jag bort helt. Men ska testa detta!

Nja, den suddiga vita blomman ska bort, när jag sa lite mer luft menade jag verkligen lite. Prova dig fram med hur mycket du ska ta i nederkanten; jag tror att det är lagom som på #8.
#1 Jo men du sa mer luft åt vänster o den vita blomman beskärde jag PRECIS i kanten! :) Men ska försöka igen..

Jo, jag tycker det blev bättre så, och det går att ta en aning mer i nederkanten, vilket betonar en diagonal i bilden; det handlar antagligen om en känsla för det gyllene snittet, men jag tycker att det ser bättre ut när pigan sitter lite lägre än mitten.
Jag tycker också #12 är den bästa, fast jag hade varit ännu tuffare och provat att beskära den ännu mer. Det är ju trots allt pigan som ska framhävas. Att beskära bilder är en svår konst så det blir lagom och gör motivet intrerssant.
Jag beskar den ungefär sådär innan också men ville ändå få med blomman och det när det ska vara temat "sommaren är kvar" om ni förstår =)
Du skall ta den bild du själv är nöjd med
det ger bäst resultat.
Hälsningar Gnidde.
Ah jag gillar nog #17 bäst. Där jag kan både se blomman o nyckelpigan rätt bra ändå :)

#17 är den bästa hitills. Jag skulle ta lite mer ovanför och till höger så det mesta av de suddiga blommorna kommer bort. Vänster sida är bra. Det är bara vad jag tycker, smaken är olika. Får jag lov skulle jag gärna försöka beskära den.
Du har fångat nyckelpigan bra, en väldigt fin bild, bra bakgrund!
Ja, det är väl bara det att jag gillar linjerna av mitten av blomman där, om man säger så…. Men testa gärna o beskära om du vill så får jag se! =)

#17 tycker jag sitter bäst.

Du kan nog lita på Inkanyezi, han är mycket kunnigare än jag.
Tycker nog också #17 är den bästa. Men för skoj skull tog jag mig också friheten att göra ett försök:)
Jag gillar också min i #17 så den blir det att använda i arbetet iaf! :)
Fin bild Sarah! jag tycker inte att den är oskarp ö h t, men som de andra säger så hade den kanske behövts beskäras lite.
Såhär hade jag gjort:
(Drog en snabb retouch också)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto