Kritik: Fler droppar!
För att försöka få min dotter lite intresserad av fotografering så var detta ett kul experiment att göra tillsammans. Här är vårt resultat! Tack för inspirationen vi fick av flera här som gjort samma experiment. Dottern tyckte det var kul 
Lite exif-data!
EOS 30D
objektiv 17-85 mm
manuell exponering
ISO 125
1/125
f 5,6
brännvidd 85 mm
blixt
Behandlad i PSE

Det var en fin droppe. Den djupa färgen gör sitt också.
Tack:-)
Jo bilden är klart häftig, men jag skulle föredragit den mer aquablå, för nu känns det som att bilden kan vara vatten eller blått glas eftersom det är svårt o fästa blicken på något som faktiskt talar om vad bilden är - glas eller vatten. Som teknisk bild är den dock jättesnygg o vattenddroppen är ursnyggt fångad.
#3 Har faktiskt inte tänkt på den som glas förrän nu när du sa det!
Jätte fin bild! 

Tack tack
Här kommer en till från samma tillfälle som jag endast beskurit och skärpt upp en aning.

Bra beskärning, bra skärpa. Bilderna är helt enkelt underbara. De är väldigt lugnande med den djupblå färgen och vågorna. :)
Tack så mycket! Roligt att höra era åsikter
Denna sista gillar jag bättre rent färgmässigt eftersom den mer leder tankarna till vatten än till blått glas. Båda är jättefina inte tu tal om något annat o det är ju jag som får glasassociationer av den första på grund av färgen men det innebär ju inte att den är dålig på något sätt alls! Båda är kanonbilder o färg handlar ju helt enkelt om tycke o smak.
#9 Jag förstår precis vad du menar. Just därför är det så roligt att få andras perspektiv här på sina bilder, saker man inte själv tänker på. Din tanke på glas fick mig att se ur en ennan synvinkel på ett positivt sätt. Roligt att du gillade bilderna:)
Du har fått till otroligt fina bilder på droppar! :)