Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 602 ggr
Eve
0

Canon Eos 400D?

Hej hej. Jag ska köpa mig en Canon EOS 400D hade jag tänkt. Men jag kan inte se att den har någon blixt. Hur viktig är blixten att ha?

Vilken kamera tycker ni mest om, Canon Eos 400D eller NikonD70?

Tacksam för hjälp!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

CarlS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den har en liten inbyggd blixt ovanpå som fälls upp som gubben i låddan när det behövs mer ljus. Men ibland behövs mer ljus…

Denna bilden är nog en av mina sämsta. Och då har jag redan en hel del dåliga att välja på…:) Bilden är tagen med en Canon EOS 350D…

Eve
0

Okej, så du tycker att det räcker gott och väl.? Funderar som sagt på att köpa en Nikon D70, dels för att jag kan det..

Lakrits
0

Funderade också lite mellan dessa innan, lutade mest mot EOS400 eftersom den är lite nyare och det går ju frammåt rätt fort bland elektronikprylarna. Båda kamerorna ger säkert bra bilder så det är väl upp till vad man prioriterar för funktioner och egenskaper. Nu har jag börjat kolla lite på Sonys a100 istället, bildstabiliseringen tycker jag verkar vara en trevlig funktion bla. Får se om jag hinner ändra mig.

Hälsningar Mattias

Eve
0

Okej.. TYror jag ahr bestämt mig för en Canon i alla fall :)

Mandrakonian
0

Varför inte NIKON D40 under 7000 :-)

ElinSa
0

Jag har en nikon D70S och är väldigt nöjd med den.

Bilder som jag tagit med den ElinSa.pixbox.se

Robert
0

Jag tror det är hugget som stucket mellan Canon vs Nikon. Det jag gillar med Nikon är deras blixtsystem som känns bra mycket bättre än Canons blixtar. Det Canon har är en fullsensorskamera 5D som är hemskt trevlig. Det sägs också att Canon ger bättre färger, men det är enkelt justerat med en profil i Camera RAW.

Hälsningar

Robert