studioset
hej!!
jag funderar på att köpa detta blixtset
http://www.tvspelsweb.se/studioset-gy150-paraply-p-2039.html?osCsid=248bfae3890661bfef6afd1fc5e458ed
är det nån som använder detta??
vad tycker ni om det

Jag kan förstå att priset har stor betydelse, men jag föredrar softbox framför paraply, och det är också knepigt att jobba med bara en blixt, även om det går ganska bra om man också har en reflektor. Om du kan spara ihop till nästan dubbelt så mycket och skaffa setet med två blixtar och softboxar tror jag att du skulle kunna få ännu mer glädje av det. Jag tycker att tvåblixtset med softboxar är mer prisvärt.
Annars kan det här setet vara en bra början.
För mig är det aningen för lite kräm i det, dessutom skulle jag tänka till två gånger innan jag köpte från ett mindre märke - svårare att få tag på tiillbehör, bygga ut osv. Dessutom gillar jag att jobba med minst två blixtar.
Men som #1 säger, en bra början om du vill testa på! För det tycker jag absolut att man ska göra ;)

tack för det :) ville bara säga att jag beställde setet
Detta studiosetet köpte jag för ungefär ett halvår sedan.
Funkar alldeles utmärkt.
Hoppas du blir nöjd med det du beställde!

Det som kan vara värt att investerai för att slippa slafdd mellan kamera och blixt eller slippa anvönda interna blixten för att trigga studioblixten, är en enkel IR-sändare, kostar ca 300 på Kaffebrus.
Den fästs i kamerans blixtsko och skickar ut en osynlig ljussignal som triggar blixten.
På så sätt kan man röra sig fritt med kameran utan att snubbla på sladdar eller behöva stå för nara blixt.
Radiosändare går ju bra det också förstås.