Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 648 ggr
dijete
0

Kritik - Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag be om kritik på en hästbild, Exif finns kvar endast redigerat ljus,kontrast & levels i photoshop samt beskärt.

dijete
0

Puttar upp! :)

Inkanyezi
0

Jag tycker att perspektivet är lite väl hoptryckt, och att den möjligen är tagen en bråkdel av en sekund för tidigt; skulle vilja se bakhovarna lyfta från marken, det ser statiskt ut när hästen precis är på väg att ta språnget. Slutartiden verkar vara rätt för den här sortens bilder, den kan ge lagom rörelseoskärpa för att förta det statiska intrycket, men på så här långt avstånd är det som att hästen liksom blir hoptryckt. Jag tror att det skulle kunna bli mer lagom perspektiv med ungefär halva brännvidden på ungefär en tredjedel av avståndtet; alltså att häst och ryttare fyller bilden lite mer, och att perspektivet inte trycks ihop lika mycket. Jag kan förstå att det kan vara svårt att välja en sådan position vid en tävling, där man knappast kan röra sig fritt inom området där de tävlande rider, men exempelvis under träning borde det gå att välja en mer fördelaktig position. Om det inte går, kanske en snedare vinkel kan minska intrycket av hopplattad häst.

dijete
0

Tack Urban :) Ska tänka på detta. Senare fick vi dock stå på banan, men endast i ett hörn.