Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 910 ggr
Emelie-E
0

Skadad kamera?

Jag var för någon vecka sedan på Borås djurpark och fotade lite. Det regnade men jag försökte så gott det gick att skydda kameran. Nu har det blivit något fel på den. Minneskortet har kvar bilder som jag sedan länge har tagit bort och ibland står det till och med att minneskortet är tomt. Fast jag tog bilder precis innan.
Vet inte om det har med kameran eller själva minneskortet att göra?

Sen tycker jag att den inte vill fokusera riktigt som den har gjort förut. (Och ibland vill den inte fokusera alls.
Och ibland när den har fokuserat, så vill den inte ta några bilder. Men så här har det varit länge.)
Det är en nikon D40 jag har och jag har haft den i ca ett år.
Tror ni det är att den har blivit skadad av vattnet eller om det är minneskortet som är kasst?

Hoppas ni förstår min virriga text :P

IdaSH
0

Digitalkameror brukar ju inte vara sådär väldigt förtjusta över vatten..
För att veta om det är kameran eller minneskortet det är fel på är väl det enklaste att prova ett annat minneskort och se om problemen kvarstår. Glad

Mvh Ida

www.krusfoto.se

dijete
0

Gör som Ida säger,dock har jag själv många gånger fotat på Borås Djurpark (då jag bor i Borås) och det har regnat,min kamera har inte tagit skada.

IdaSH
1

#2 Tror dock inte det har något med just Borås Djurpark att göra, vatten som vatten liksom.. Flört

Mvh Ida

www.krusfoto.se

dijete
0

#3 Jag berättade en historia Flört

Emelie-E
0

Jo, det är ju ett alternativ faktiskt. Ett extra minneskort är ju alltid bra att ha i vilket fall.

Men för mig spelar det inte så stor roll om det är kameran eller minneskortet som är kasst då jag har trygghetsförsäkring på kameran. Så är den vattenskadad så är det bara att skicka in den. Men det är ju himla tråkigt ändå.

MartinO
0

En kamera tål mer än man tror. Min gamla D80 har utstått flera regnskurar utan problem och det är inget vädertätat hus. Gäremot är det inte hälsosamt att byta objektiv i ösregn.

Jag lutar mer åt minneskortet. Formatera det i kameran och se om det hjälper.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning