Kritik...bild på hund

Allt perfekt utom ljuset… Om det är taget på kvällen kanske du skulle prova att ställa upp likadant på morgonen. Jag skulle vilja ha ljuset framifrån på hunden, lite lätt motljus som ger glans över nosen och pannan. Om du har en medhjälpare med en reflektor kan du lätta upp skuggsidan, men det funkar rätt bra utan lättning också. Bilden tål att beskäras tätare om du inte vill betona miljön.
Tack.
Bilden är tagen ½ 1 på dagen.
Är svårt att ta bra bild då jag har så lite plats att röra mig på.
Bilden är tagen ute på en hälla där det är väldigt brant bakom honom och runt om är det kuperat så det är svårt att få perfekt bild just där.
Jag vill betona både miljö och hunden.

Jag tycker det ser ut som skärpan ligger lite mer på vattnet än på hunden? Annars fin bakgrund men jag tycker du skulle kunna beskära den lite till, iaf så det nere i vänstra hörnet försvinner.

Nu känns den för tajt.

Jag menade nog inte så när jag sade att den tål att beskäras tätare. Du kan prova att bara skära en aning i nederkanten och eventuellt pyttelite upptill, men behålla den ödsliga miljön, som du ju vill ha med.
#7Tack så mycket. 

Perfekt!
#10 Tack. 

Personligen hade jag ställt hunden åt andra hållet då det blev så mörkt i ansiktet på den.

Nämen, vad söt :)
#12 Håller med dig att ansiktet är lite väl mörkt.
Ska försöka ställa honom åt andra hållet nästa gång vi åker dit. 

Och om du får fina moln på igen, så ta inte bort dem. Jag tror att bilden blir bättre om man inte beskär den fullt så hårt. Landskapet är en del av den här bilden, och jag tycker att det inte ska beskäras fullt så hårt.