''battery exhausted'' med nytt batteri..
Kameran är ondskefull! :O
Börjar tröttna nu, den klagar hela tiden på at batteriet är slut, även när jag sätter i ett helt nytt eller nyladdat batteri!
Finns det någon räddning? Det är en nikon men en liten kompaktkamera. Inte jättegammal men billig (fast svindyr med tanke på hur dålig den är! Aldrig att jag köper nikon kompaktkamera igen, man får mer för pengarna för ett ''sämre'' udda märke.. >( De brukar iaf funka ett tag) Har varit missnöjd med den länge pga bildkvaliteten, men detta tar priset..
Jag ar ju D40 ocks som jag är mycket nöjd med, men den är lite klumpig att ha med sig när man tex är ute och rider.. och så är man ju lite mr rädd om den :P
Men.. finns det något att göra åt den här kompaktkameran? Om det går att reparera, vad kostar det i så fall? Tyvärr har garantin nog gått ut eftersom jag var dum nog att acceptera de dåliga bildkvaliteten.. och det var bara ett års garanti. Men den är inte mycket använd eftersom jag föredragit att använda den bra kameran, köpte denna mest för att kunna spela in film.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Du skriver inte vad det är för kamera, men när jag läser mellan raderna misstänker jag att den drivs av vanliga AA-batterier.
Är det så, så bör det finnas ett menyval där du väljer batterityp (NiMh, Alkaliska och Litium). Det är av högsta vikt att man valt rätt här, annars kan inte kameran tolka batteritypen rätt.
Jag håller i övrigt med dig Coolpix-serien lämnar mycket i övrigt att önska.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
Ok, ska prova det :)
Har uppladdningsbara.. vilken typ är det? Eller är det olika?

Uppladdningsbara batterier varierar mycket i kvalitet, och framför allt hur man sköter dem.
Snabbladdare ödelägger batterierna snabbt. Om din kamera har möjlighet till litiumbatterier , så testa dessa. Dyra men bra och inte uppladdningsbara.
Sajtvärd för Foto
#3 De uppladdningsbara fungerar bra i allt annat strömförbrukande som jag sätter dem i.
Snabbladdare? Min tar väl 12 timmar eller nåt..
Kameran dricker för tusan batterier, spelar ingen roll vilka jag tar.. billiga tar slut innn intern minnet är fullt, dyra räcker väl några minuter längre.. så det måste bli uppladdningsbara.
Men hur kan jag ändra baterimenyn när den vägrtar starta..

Det är inte så enkelt att du fått oxid på batterikontakterna?
Kjell&Co har en utmärkt glasiberborste för rengörning av sådana kontakter.
Sajtvärd för Foto
ska prova allt ;)