Canon EF 24-70/2,8 L USM
Är det någon som har Canon EF 24-70/2,8 L USM och kan säga något om det?
Vänliga hälsningar
Niklas

Har inte, men hört att den är tung. Många pressfotografer älskar det objektivet då den täcker många ggr deras arbetsområde.
Hälsningar
Robert
Ett knappt kilo. Jo, det är rätt tungt, men jag trivs bra när det känns att man håller något rejält i handen. Jag funderar på att byta ut mitt Tamron 28-75 2.8 mot det.
Jag är inte helt förtjust i objektiv som ändrar längd när man zoomar och det tror jag att det där gör. Å andra sidan verkar det inte direkt finnas några alternativ.
Vänliga hälsningar
Niklas

#2, den har samma längd vid zoomning.
Robert
Jasså, jag läste någonstans att den åker ut vid zoomning.
Vänliga hälsningar
Niklas

#4, jag kan ha fel, men är nästan säker på att den inte åker ut. Det är ett tag sedan jag testade objektivet i affären.
Hälsningar
Robert
Jag får ta och kolla själv. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
Den åker ut när man vrider den till vidvinkel. Jag köpte ett. Det känns riktigt skönt att använda.
Nu ska jag sälja Tamron-objektivet (28-70 f/2.8) som har blivit överflödigt. Det är också väldigt bra.
Vänliga hälsningar
Niklas

Niklas, grattis. Det är inget billigt objektiv det där.
Hälsningar
Robert
Nej, för all del, men bra. :-) Nu är det bara Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM jag önskar mig.
Vänliga hälsningar
Niklas
Kvalité brukar kosta. Grattis till nya objektivet Niklas, nu ser vi fram mot de första bilderna.
Själv har jag på mitt "kamerasparkonto" långt kvar tills att jag kan köpa ett dylikt objektiv, och då är det dessutom telet jag skulle ha störst nytta av. Och det är ju inte direkt billigare, snarare nästan dubbla priset :o)
Funderar just nu mycket om digiscoping, men det får väl nästan blir en egen tråd - skall inte kidnappa denna. Men även där är det såklart så, att man får vad man betalar för. Att köpa billig utrustning och lyckas med få bra bilder, eller köpa dyr och lyckas med fler bilder är ju samma sak oavsett område egentligen. Det är ofta applicerbart på det mesta…
mvh Martin