Vilken kamera ska man ha?
Hej på er, min första post här!
Är på jakt efter en ny digitalkamera då min gamla är allmänt dålig på diverse sätt. Har tittat lite på Sony t10 och t50, mest för designen och för att dom är små och smidiga med relativt stora skärmar!
Är bara hobbyfotograf men vill gärna lära mig! Vill kunna ta bra och mycket kot då vi ska ha vårt första barn i februari så startid på kameran är en viktig detalj!
Ge mig gärna lite tips på olika kameror i 3000:- klassen och vad man ska titta efter när man letar kamera!
Tack på förhand!
Det har ju kommit några kameror nu som har face-detection, dvs den känner av vart ansiktet är och lägger fokus på ögonen, det kan kanske vara något om du ska ta mycket kort på människor.
/Emma
#0 Andreas
Kolla in Canon A710 review här, jag valde själv denna efter timmars och timmars jämförelser.
tackar för tipsen! Andreas, tycker den är lite för stor, vill ha en i "fickformat" tex sony t10 men ge mig gärna fler tips! Någon som har en t10 eller t50 som kan säga om den är bra?
#3 Andreas
Bland de ultrakompakta kamerorna är Fujifilm F30, Sony W100 och Ixus 850 i bäst i klassen. Klicka på dem för att läsa användarrecensioner.
T10 och T50 har fått väldigt låga användarbetyg så dem skulle jag undvika.
tackar för bra tips och länkar! Men det är ju en riktig jungel det här!