Annorlunda foton
På Rötter fick jag tips om en fotograf som samlar på gamla kameror. Ibland finns det film i och då framkallar han den…

Vad spännande, mycket historier bakom dom där bilderna.
Hälsningar
Robert
Anders!
Vilken fantastisk sida! Vilken spänning att se gamla fotografier komma till liv i labbet.
Mvh/gurin
Ja, det måste vara kul att hitta en gammal kamera, upptäcka att det är film i den och inte ha en aning om vad som kan finnas på den. Det mesta är väl traditionella familjebilder, men några överraskningar har han ju ändå fått.
Undrar om han hittat mycket han inte vågar publicera…

Både bilderna och texten är extremt spännande. Gillar verkligen berättelserna bakom de kameror han framkallat filmerna ifrån.
Jag har 7 stycken gammla kameror i skåpet i köket med film i. Har ingen aning om vad det finns på dem. De har legat där runt 5 år nu. Blev nyfiken på att framkalla dom efter jag läst det här.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#4 Jim, spara dom 50 år till så blir det säkert bättre. 5 år är ingen tid.
Hälsningar
Robert
#5 Risken är ju att de förstörs…
Ju mer jag kikar runt på bilderna och läser texterna ju mer fascinerad blir jag.
Jag inser också att jag snart får hitta tid att arbeta mig igenom några lådor med gamla glasplåtar som är knappt 100 år gamla…

Robert. För mig är 5 år en lång tid. Jag var ju bara en yngling på 15 år då. Men det som vore kul är att om det innehåller något fotogri som jag har tagit. Jag har sedan jag var liten varit intresserad av fotografering. Vore kul att se hur minna foton såg ut. :)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson