Fireworks.
Hej!
Sen jag kom tillbaks till basecamp senaste onsdagnatt, sa har det varit brollopsfester nastan varje kvall nere pa strandrestaurangerna. Dom som har sina fester dar lagger oftast ner $5k - 10k pa fyrverkeri. Tyvarr sa sker avfyrningen vid midnatt och da sover jag oftast. Innan jag vaknat till och bestamt mej for om jag ska hamta kameran eller somna om, sa ar det over. En kvall, sa var det fyrverkeri aven vid 9-tiden och da hann jag med ett enda foto, men det blev lite extra.

Härligt Bosse!
Du får sätta klockan på ringning så du får in fler fyverkerier.
Fota fyverkeri:
- Använd stativ
- Fokusering på oändlighet
- Sätt bländaren till f/8 - f/11
- Använd 2 s slutartid
- Se till att inte få med starka sken som från gatubelysning och liknande
Hälsningar
Robert

Inställningar som jag har angett här ovan i #1. Nu trodde jag att fyverkerierna skulle komma upp över en elledning men själklart skulle de smälla av precis mellan krafledningarna. Jag hade en zoom på 70-200 och använde mig utav 70 mm. Hade jag haft fler objektiv så hade jag bytt till en med större brännvidd.
Jag skulle också ha använt självutlösaren för nu när jag har kikat igenom bilderna så är det lite rörelseoskärpa på en del bilder tagna på gatubelysningar mm, men det gör iof inget när fyverkerierna är i luften.
Man kan använda en längre slutartid så får man överlappningar av fyverkerierna, och då kan jag tänka mig att en brännvidd på c:a 35mm är precis lagom. Nu beror det också på var man står. Vi stod rätt nära.
Hälsningar
Robert

Vilka fina bilder! Enda nackdelen är att man blir ledsen över att man missade fyrverkeriet… :-/
Robert, din sista bild gillade jag skarpt!
// staffan

Ashäftig! Får jag använda den som bakrundbild? ^
^
Min filosofi i livet numera, efter manga bedrovelser, ar att jag inte ager nanting - bara lanar under en kort tid, so feel free!!!!!!!!
mvh/bosse