Foto iFokus

Foto

Etikettutanför-ämnet
Läst 699 ggr
dijete
0

OT: Arg!

Är väldigt upprörd just nu. Någon har uppgett sig att vara mig på en blogg, och skrivit förolämpande kommentar till personen och angett mitt namn (dock felstavat) samt min hemsideadress.

Vad tycker ni jag ska göra? Jag kommer få IP och då kan jag få fram adress,vad ska jag göra? Skicka Faktura?

Mvh/ Isabelle

BrightGloria
0

Nej men fy vad hemskt!
Hur dum får man bli?

Önskar dig lycka till med personen!
Det måste ju finnas någon sorts polis som kan ta itu med sådant här.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

dijete
0

Tack så mycket! Jag hoppas att det löser sig verkligen..

catlins
0

Alltid läskigt när sådant händer. Jag har hört fler och fler på senaste tiden som blir utsatta för elakheter med folk som låtsas vara andra. Hoppas det löser sig.

Besök mig gärna på Ronias matte

Hamzter95
0

usch va jobbigt men man får vara försiktig i fortsättningen!

dijete
0

Jag har fått reda på stad nu. Och därmed en stor stad,detta kommer bli svårt ;/

Cessy
0

Tja mest troligt är det ju någon du känner mer eller mindre bra o som antingen är avundsjuk på dig eller som känner sig trampad på tårna av dig. Behöver ju inte vara någon du umgås med, men väl någon du har träffat på på något forum. Kanske någon som du "tillrättavisat" o som s.a.s. ger igen. Hoppas verkligen du kan reda ut det hela för det måste vara förskräckligt obehagligt att råka ut för detta.

Karl-Goran
0

Det bästa du kan göra är att ta en dump av den aktuella sidan och göra en polisanmälan. Lämna IP nummer och namn på vederbörandes ISP till polisen.

dijete
0

Vi har löst problemet väldigt simpelt.. Bloggägaren har raderat kommentaren samt blockerat IP. Samt anmält till blogg.se som nog inte blir så glada..

Karl-Goran
0

Mycket bra lösning på problemet!