Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1226 ggr
Jossangizmo
0

Tips på digetal kamera

Jag ska få en digetal kamera. Jag behöver några tips om en bra digetal kamera. Jag vill gärna ha en som gör bra och nära närbilder :)

Inkanyezi
0

Om jag hade ett barn i tolvårsåldern och skulle köpa kamera vore Olympus µ TOUGH-6010 en god kandidat. Den tål att smutsas ner och bli blöt, man kan till och med bada med den och ta bilder under vattnet (ner till 3m djup). Och den funkar bra för närbilder. Den kan vara med överallt utan att man behöver vara överdrivet försiktig, och när den blir smutsig så diskar man bara av den. Det finns inga ömtåliga delar som sticker ut.

Sen är det så klart frågan om den passar dig. Den har inte manuella inställningar, men den har bra automatik som klarar det mesta.

Det finns också en modell µ TOUGH-8000 som tål ännu mer stryk och djupare vatten. I övrigt är den i stort sett likadan.

Jossangizmo
0

#1 Den kameran du skrev först Finns det en skärm på den med knappar?.

När man är under vattnet med kameran, skyddar den minneskortet så att det inte blir blött?

Daaniiella18
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle köpa en Samsung S830, jag har en sån jjust nu och jag är jättejättenöjd med den, den tar fantastiska närbilder/Makrobilder, många bra inställningar, ramar , fuktioner m.m 8.1 mpx trorjag att det är, lätthanterlig och inte allt för dyr heller :) mkt bra kamera som du garanterat kommer att bli nöjd med :) finns kanske tillochmed att köpa begagnat :)
Den här bifogade bilden tog jag med den kameran som jag just beskrev :)

Hare bra och jag hoppas att du hittar den perfekta kameran för dig!
MVH
Daniella Sandberg - hobbyfotograf.