Nattfoto
#0 var skit häftig, riktigt bra ;)
#1 var oskarp och för mycket svart tomrum, kanske beskära bort lite svart undertill så det är bara några centimeter kvar så jämnar det ut sig :)
Den fösta bilden var jättesnygg! :D
-' Rebecca Johansson

Jag kan inte låtabli att bli nyfiken på vad som har skapat de lustiga ljusfenomenet i vänstra delen av bilden? Kan det vara en bil? Den måste ha stuttsat runt en del. Blir inte klok på det hela..
Jo just det när jag ändå skriver, Bild 1 blev super.. gillar verkligen den mörkblå himmeln.
första bilden till talade mej VÄLDIGT mycket. '' ursäkta språket'' JÄÄÄVLIGT mycket..
super snygg bild!!!
den andra bilden va inte alls något för mej. håller med #2..
:D
Tacktack :)
Själv gillar jag färgerna i den andra bilden men kan hålla med om vad ni tycker.
#4 Jag har faktiskt sprungit runt och hoppat lite med en pannlampa framför kameran ;)
haha jo jag tänkte på att det där moste va gjort med någon ficklampa eller något liknande. de vart häfttigt som ***

#6 He he.. det var som den.. kul effeckt. Gjorde en liknande grej fast med laserpekare förut.. :)
#8 inte för att jag kanske ska skriva det här men du har inte en bild att lägga upp med laser pekar effekten?
kattapult förlåt att jag tog forumet en stund *skäms*

#9 Kan kolla men det var ca 4 år sedan.. vet inte om bilderna blev så bra att dom fick vara kvar. 
#9 Haha lugnt ;)

SUPERhärliga bilder!
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Ett tipps till lys inte direkt in i kameran med lasern tror inte det är så nyttigt för sensorn med tanke på styrkan på dem..
#11 man tackar för lånet av tråden och insperationen av bilderna. hadde hört talas om det där förut men aldrig testat då jag ägt min system kamera i 4 dagar eller något sånt. :P
men jag testade inne på toan me en tändare. första bilden vart skit snygg dom andra vart så mkt ljus på så man såg handtaget inne på toa dörren så alla kastades utom en.
men jag måste säga att din första natt bild va ''JÄVLIGT'' snygg *ursäkta språket* :P
#13 där ser man. :P det syns att den e gammal. men jag fattade inte att den har iso på 50 en så gammal kamera som jag förstod att det var.
min helt nya har 200,400,800,1600 och någonting som heter hi1 eller liknande typ till för neon färger :S
tackar för man fick se bilden :D

#15 Jo, vist är den gammal ison går 50,100,200,400 sedan är det stopp. :) Och det är ingen riktig systemkamra bara en superzoom. :)
#0 kattapult hoppas att du tar och slänger upp några nya gobitar i tråden nu när man har inspirerat lite med en bild från urtiden.
#15 Ball bild blev som grädde i kaffe!
#16 haha som grädde i kaffe hahaha 
#0 Vi vill se mer av natt bilderna… :D dom va Nice!!
Jag vill ha ett kamera ställ!!!! 
nu ska jag sova…. God Natt på er :P

#18-#19 Dom var balla, det är kul att leka med ljus och mörker.. :) Gillar båda..
#18 va riktigt snygg synd att de va en bil med 2 lampor hadde vatt RIKTIGT snyggt om de bara va en lampa….
#19 den va SKIT cool!!! ska nog skaffa mej ett stativ så jävla fort som möjligt nu!!! vill ha kul på natten jag också :P
du skulle ju kunna göra din signatur me lampa :D de ska jag försöka göra när jag skaffat mej ett stativ..
nice bilder iallafall! :D
Japp :)
Tack.
#21 Jag har skrivit lite med lampa, men man måste skriva spegelvänt (om man inte fixar det i PS).
#22 jo det blir lite jobbigt förstår jag, springa ruunt på en åker mitt i natten med en ficklampa och hoppa om kring samt göra spegel vända bokstäver. de e nog inte för roligt :D haha men de lät kul när jag tänker efter hehe…
jag gjorde ett hjärta lite snabbt på toa förut :P de vart inte så¨bra men endå :)

#24 vi kanske borde döpa om tråden till lång slutare med skumma lampor.
hahaha!! :D
vart va den ljus slingan då??
för dom va faktiskt riktigt häftiga specielt den längst ner åt höger i hörnet…
jag kan fortsätta ladda upp efter det här :D ska ta några speciella någon dag det här har ju bara vatt på skoj för att se hur man får till det.. på en toalett me en cigg i ena handen o en kamera i andra.. :D jag menar lite kul bilder bara… :D
mer bilder vill vi se av dej, alla fall jag… ut och fota … :D hehe
undra om astro chiken kannske skulle kunna fota några sådana som vi fick se ?? :)
kul tråd du gjort ;)

#28 Jo den var snygg. Riktigt bra :)
#29-30 Balla! 
tack tack.. :D haha första va av misstag och andra va me flit men den vart inte så snygg. hadde vart coolt att ha något liknannde som bakgrund på datan .. :D

ball som bara denn… Haha :D
vill ha stativ så man skulle kunna göra sådana fin fin bilder…
E4 säger du… Vart bor du???

#34 Tagen utan stativ kanske borde nämnas
Bara ut och fotta!

#34 Jag bor en bit söder om Stockholmsnukleär jämte den dönande E4 stokolms kroppspullsåder.. Ja ja.. typ.. nu känns det som jag spåra ur. Kort och gott i Huddinge på gränsen till stockholmskomun. På fottot har du Stockholm på vänstersida och Huddinge på höger. 
okej haha. men vadå du kan ju inte hållt kameran så stilla under den tiden eller?
du måste ju haft stöd i mot något? :D hehe
fan jag kan ju inte ens ta en bra bild med 15 typ :D
jo då nu överdrev jag men typ 2 då blire svårt som fan… :D
omöjligt att se vad det är när jag kör 1'' haha..
ne nu ska jag sova. ska upp i morgon.
godnatt på er!

#37 Broräcken funkar fint serru! Sedan kan man sy en liten bön/ris-påse att ha som stöd mellan kameran och det man ställer den på. På så sätt kan man hitta ganska många olika improviserade stativ. Tex: Lycktstolpar, betonggrisar, parkbänkar, broräcken, mm Underlättar när man ska ta mörkerbilder helt klart.
#33 Snyggt! :)
#29 Endast lite kontrasthöjning.
Snygga bilder! Gissa vad jag vill göra ikväll? XD
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#39 okej :D där ser man !!! :P
#40 kanske sova ;)
du kanske ska ut och fotta med en lite längre slutar tid.
men bara KANSKE!!!! :D
du borde lägga upp bilderna efteråt.. :P så vi får se dom.. hehe
#0, otroligt snygg! Hur lång slutartid använder du? Har svårt att få till snyggt när jag prövat att måla med ljus!
#42 Lite sent svar men men ;) Tack :)
Brukar ha ca 30 sek. Ibland lite mindre.
#44 den va lite ball 
Ahaa Tack så mkt #45 

#47-48 dom va me lite fräsiga. 
måste säga att dom 2 första bilderna, är så otrolight snygga :O
du ska vara skit nöjd med dom.. som jag antar att du redan är?
besök gärna min blogg http://ettstortmochettliteta.blogg.se/
#50 Tack så mycket (:
han kan det här :D haha!

Otroligt vackra bilder!
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Det är faktiskt inte så komplicerat att man måste skriva spegelvänt för att få fram det man skriver med lampa när slutaren står öppen. Det finns två sätt att kunna skriva rättvänt, båda är enkla. Det ena är så klart att skriva rättvänt och sedan spegelvända bilden, det andra är att titta bort från kameran och skriva rättvänt med ficklampan pekande bakåt mot kameran.

E4:an en bit bort
Haha, hade ju inte världens bästa kamra och var ingen bra fotograf så jag råkade få en sån bild

#36 Astro-Chicken: Det finns ju en gång- och cykelviadukt mellan Sätra och Segeltorp, och nog ser bilden ut att kunna vara tagen därifrån, även om jag inte så där på rak arm kan identifiera byggnaderna. Rätt bullrigt ställe måste det vara. Jag undrade lite över det där med "Stockholmsnukleär", tänkte på det enda kärnkraftverk som vi har haft i närheten av stan och som låg i Huddinge kommun, men bestämde mig så småningom för att du helt enkelt menar utanför stadskärnan.
åh vad fina bilder man hittar här! speciellt #0 fastnade jag för! typ perfekt bild!
#57 var också riktigt härlig!
satt och läste igenom det här igår kväll så det var ju ingen tvekan om vad jag var ute och gjorde inatt
råkade nämligen få syn på fullmånen!
#57 J*VLAR vad snyggt du fick till alla stjärnor!!!!!!!
#59 tack (:
hur gör man och hur blir det sådär?:)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#61 Lång slutartid + stativ. Det har jag använt iallafall.
I de översta bilderna har jag också målat med en lampa i olika färger (:
det blir grymt snyggt!! hehe

månen vart lite cool alltså!! 

då tyckte jag mer om den andra . fast stjärnan som lyser upp va ju riktigt fin alltså!! :D
Förutom lång slutartid, vad har du mer för inställningar?
Besök mig gärna på Ronias matte
häftiga bilder… den ofokuserade va ju riktigt häftig hehe 

Coola bilder, gillar alla era snygga nattbilder:D
de jätte häftiga bilder. men måste tyvärr säga att jag hade gillat #0 mer utan lampstrecken tyckte himlen såg så jävla snygg ut till de svarta. men annars skit häftig effekt