Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 639 ggr
isabelle_
0

Veckans fråga: Vad anser..

Vad anser du är viktigt att en fotograf ska kunna göra?

isabelle_
0

Få rätt kompositioner & skärpa tycker jag är viktigt.

Metinia
0

Hitta ett bra motiv! Motivet anser jag ändå är det viktigaste i de allra flesta bilderna, men inte alltid. Så jag tycker att hitta ett bra motiv är viktigast, men sedan är det väldigt mycket olika som ska stämma för att jag ska tycka om den bild. Så skärpa, komposition, exponering, fokus är också mycket viktiga tycker jag. Sedan finns det massor av andra saker som är bra att kunna…

isabelle_
0

Jag håller med dig, i allt du säger.

nadnadiine
0

Fånga motivet på ett spännande sätt är ju rätt viktigt ^^

[jibun]
0

Fånga bra motiv i intressanta och spännande kompositioner tycker jag är viktigt.

Mvh Sara
jibun.blogg.se

Cessy
0

Tja att lära sig kameran så att man förstår vad man gör är ju något som underlättar. Sedan anser jag inte att man i varje läge måste fota manuellt eller oftare halvmanuellt. Man kan lika gärna fota på auto när man väl vet i vilka situationer man inte kan göra det för att kameran luras av ljuset m.m. I vissa situationer är autoprogrammen oändligt mer avancerade än mina små kunskaper o i vissa situationer giter jag bara inte hålla på o fibbla med alla detaljer o i andra situationer vet jag att jag måste ta kommandet över vissa saker för att få lite av de bilderna jag är ute efter. Så nyckeln är väl kunskap - kunskap nog att veta vad man gör o varför man gör det så att man kan välja vad eller hur man vill göra helt enkelt.

Sedan är ju basen till all fotografering att man lär sig komponera bilden vettigt, hittar skärpan o fångar de motiv som fotografen själv tycker är intressanta att fota.

Fototokan
0

Jag tycker att känslan i bilden är bland det viktigaste.

Mellliie
0

Håller med i vad #2 har sagt!