Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 426 ggr
[Asta]
0

Ny kamera?

Har bett sambon, som just nu är i USA, att kolla vad systemkamerorna kostar där. Hade inte tänkt köpa någon ännu på ett tag - men är de väldigt mycket billigare kanske jag slår till ändå. Han har lovat kolla priserna och höra av sig. Lite spännande faktiskt. Sitter och kollar lite på nätet för att jämföra priser på olika ställen.

[mingdie]
0

Var i USA är han. Du har tex. B&H Photo Video i New York. Dom är massiva och har ofta bra priser.

Eddie

[Asta]
0

Han är i San Francisko.

Niklas
0

Dollarn står rätt bra nu så det kan vara billigare där.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Asta]
0

Om någon kollar - vad är ett BRA objektiv att få med?

[mingdie]
0

Vet tyvär inga bra affärer i San Fransico. Bra objektiv beror lite på vilken kamera du är efter och vad du vill fota.

Eddie

[Asta]
0

Ja förstår att det där sista var en ganska dum fråga. Kände mig bara lite desperat just då. Det är kanske dumt att ens köpa en kamera just nu när man inte ens undersökt innan. Men bara för att jag förstår vad olika objektiv ens ÄR för något. Vad har man för objektiv till föjande saker?

1. Närbilder. Kanske inte direkt makro utan närbilder på t.ex. mat( till bloggen), och på svampar och bär m.m. ute i skogen (det kanske är makro även när det inte är pyttelitet.

2. "Vanliga bilder" - att få syn på något när man är ute och går och bara ta en bild - på ett hus, på ett träd e dyl

3. Vidvinkel. Om man vandrar i bergen och vill ta en bra bild över vyn. (om det ens är vidvinkel man använder då)

Det verkar nämligen som att försäljarna är pigga på att byta ut det vanliga objektivet och ge en andra och då skulle det vara bra att ens förstå vad de pratar om.

Finns det något objektiv som klarar en eller flera av de här punkterna samtidigt? Alltså något sånt där med siffror 17-80 eller vad det nu kan vara?

UlrikaG
0

hej

kolla på cyberphoto.se, där har de mkt bra information om vad de olika objektiven är till för, samt objektiv att köpa

en väldigt bra källa till information hela sidan :)