Därför det är ett av mina brinnande intressen samt att det är ett roligt & enkelt sätt att visa sin kreativitet. Jag älskar fotografering.
Jag har också hållt på med det sedan 2005, Det är en del av mitt liv.

Därför att det är endel av mitt liv:). Jag älskar att fota, det.. Jax'D. Det är roligt, inspererande och ja..x'D. En del av mitt liv helt enkelt:P
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Fotografering är något som får mig glad, men samtidigt lugn.
Jag mår bra av att fotografera helt enkelt. =)
Det är mitt enda intresse som jag verkligen brunnit för, någonsin. Jag har spelat fotboll, handboll, pingis, gitarr, elbas, friidrott och lite annat. Men aldrig, aldrig, har jag tänkt "Oh vad kul, nu ska jag på träning" eller liknande. Det gör jag när jag ska ut på fotopromenader.
Foto är ett enkelt sätt att minnas, och att verkligen fånga ögonblick. Jag har 200 GB rawbilder på min hårddisk, plus en massa pappersfotografier i högar, och det finns inget bättre än att sätta sig och titta igenom dem.
Eller jo, en sak. Att ta nya.
Därför att fotografering har varit den första grejen någonsin som jag har kunnat kalla mig själv "bra på". Därför fortsatte jag. Därför håller jag på med det, för att det har blivit .. ja, mitt liv. Skulle man nog kunna uttrycka det. 
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Fotografering har nästan inga gränser!
Och man kan hela tiden utvecklas och bli bättre, så man kan aldrig tröttna.
Jag älskar att fotografera, det är ju konst och det är spännande att anstränga sig för att få fram det perfekta fotot som man önskar sig.
Det är helt enkelt det bästa intresset jag kan tänka mig!

Det är min favoritsysselsättning, hobby och yrke.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning
ja du. jag fotar för att det e så kul att få till bilder som folk reagerar på.

För att jag älskar det. Jag klarar mig inte utan att höra klicken från en kamera som fotar något. Det är underbart. :)
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg 

Man kan visa så mycket genom bilder och sen tycker jag det är roligt att ha något att lägga pengarna på och känna att det var något bra att lägga ut pengarna på :) Sen är det ju jäkligt roligt.

En gång när jag var ganska ung var jag fascinerad av fotografi, och jag började plåta på allvar när jag gick med i skolans fotoklubb och deltog i träffar där vi ofta diskuterade bild och fotografering. Vår bildlärare var en mycket duktig konstnär (Einar Luterkort) och diskussionerna handlade alltid i högre grad om bilden och ljuset än om vilken utrustning man använde. Jag hade ett stort intresse för fotografi under de första åren efter skolan, och jag jobbade då också som kopist och fotograf.
På senare tid har väl det brinnande intresset falnat, men jag använder fortfarande fotografi som uttrycksmedel, och som hjälp till andra former för uttryck, som stöd för texter och instruktioner. Jag har relativt god grundkunskap, och jag brukar få till resultatet som jag vill ha, men fotografi i sig är inte något huvudintresse för mig. Bilden är ett medel, ett medel att visa någonting som man vill visa. När en teckning kan göra det bättre, så föredrar jag teckningen.
För att det är ett underbart och mångsidigt sätt att uttrycka sig på. Man kan genom en bild förmedla så mycket, och jag älskar utmaningen i att försöka få fram en viss känsla, planera för en viss situation. Bara att sitta och klura på vilka poser och uttryck som passar till en viss plåtning är något jag älskar att göra. Jag sysslar nog främst med det för att jag alltid gör det med glädje.
För att det är såå himla kul och det finns så många inriktningar. Man kan lära sig att ta bra poträttbilder och känner man inte för det så står hela naturen till buds. Att fota fåglar och andra vilda djur är en sport i sig. Det finns knappt någon begränsning för vad man kan fota. Det är den roligaste hobby jag någonsin har haft 
För mitt eget höga nöjes skull.
Hälsningar Gnidde.
För att jag tycker att det är roligt.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se