Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 2575 ggr
dijete
0

Din logga.

Vi fortsätter här. Hur ser din logga ut?

LeoL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å se min logga  !

Lynxx
0

Nice LeoL Flört

--------

Själv har ja ingen - inget behov (ännu) - jobbar med att fixa åt en annan - ännu bara på idéstadiet dock - får bli till vintern.

/L

MonisN
0

Jag har ingen heller, men efter att ha läst den gamla tråden fick jag inspiration att göra ett försök. Har laddat ner några snygga fonter, så nu ska jag se om jag kan få till detSkrattande

#1 Snygga!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

dijete
0

Jag ska visa upp mina, men sitter på datorn utan photoshop.

JossefinD
0

Här är min :)

Gemela
0

Min logga, skaffade den idag :)

Frudis
0

Jag har ingen just nu men ska fixa en så fort jag har börjat gymnasiet och fått datan med photoshop på :D

Appletree
0

Gjorde en ny rätt nyligen.
inte så jättespännande kanske, men jag är trött på snirklar och blompenslar, hehe.

ulanea
0

Min logga^^ Gjorde den nyss:). Kommar antagligen göra en ny när jag har mer lust:].. Komentera gärnax'D<3

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

MonisN
0

#9 Prova att sätta namnet på ett annat ställe i bilden, eller med annan färg. Som det är nu är det svårt att läsa namnet. Blomman är finFlört

ulanea
0

#10 Okej, tack:D! Jag prövade att sätta den i ena hörnet först men det blev jätte fultx'D. Så måste  antingen ta en annan bild eller försöka fixa till texten på något sättx'). Har du någon idé:)?

Clarissa
0

Såhär ser min ut just nu ;P

MonisN
0

#12 Ville bara kommentera bilden. Mycket bra, varma färger och fin skärpaGlad Känns nästan som man kan ta på den!

pellepiano
0

Här är min.

Clarissa
0

Tack :D

MonisN
0

Jag blir så avis på er som gör så fina loggor. Jag har inte hunnit prova än, men snart så…Cool

MonisN
0

#11 Jag är rätt tom på idéer för tillfälletGråter Försökte själv men fattar absolut ingenting hur man gör. Jag är inte haj på PS (men vill gärna bli) och vet inte ens hur man "gör en bild". Jag har elements 6 och antar att det går lika bra med denna hemmaversion? Någon som kan förklara på ett lättfattligt vis så även korkade jag hänger medSkäms

ulanea
0

#17 Menar du att få in en bild eller rita en egen:)? Kan hjälpa dig:D!

MonisN
0

#18 Åh tack:D I förra tråden stod det att man skulle "göra en bild", vet inte riktigt vad som menades. Men jag tror jag ska börja med att bara ha text. Hur börjar man?

ulanea
0

Okej, jag är inte säker på ur man gör i elements men om du bara vill ha text så kan du ju börja med att fixa en fin färgad bakrund:). Du vet väll säkert hur du få "färgburken" klicka på den och välj en fin färg du vill ha:). Sedan fixar du det:). Sedan kan du klicka på "t" Alltså en ikon där det är ett t på (eller det är det iaf i csx')) Sedan skriver du ditt för och efternamn och om du är t.ex hobbyfotograf:). Sedan där uppe i menyn så kan du välja färg (i cs iafx'D) Markera texten du skrivit och ändra till den fäg du vill ha:). Sedan har du en logga:D! Vill du ha "tonad" bakrund. Högerklickar du på "färgburken" och kluickar på "tonings verktyget" eller vad det heterx'D. Sedan klickar du på den där rutan uppe i menyn som har färger i sig, alltså de färger son kommer bli när du tonar:). Där väljer du vilka färger du vill ha genom att klicka på de där små plupparna med färgen i:). Ja. Sedan klickar du på ok och drar antingen från sida till sida, hörn till hörn, uppe till nere eller hur du nu vill ha det:). Så^^. Var det på något annat sätt du menade:)? Isåfall så säg detx'D. Förstod inte  riktigt vad du menade med "bara text" :P:)

dijete
0

#17 En artikel är på G.

jessi_twini
0

Så här ser min logga ut :)

pellepiano
0

Symbolen © och ordet copyright har inget med våran svenska upphovsrättslag att göra egentligen. Våra bilder har skydd ändå.

En lustig sak jag inte visste är att det finns ett Copyleft också ( tyckte det var vansinnigt roligt ). Det sätts på verk ( i utlandet då ) som har mycket mindre skydd än det vanliga Copyright.

dijete
0

#23 Haha!

Nu finns en artikel som jag personligen bett Ida Lundahl att skriva.

ulanea
0

Jag gjorde en ny logga då jag tyckte den blev snyggarex'D (Blomman hör ej till loggan utan är bara ett ex på hur det ser ut på en bild:))

MonisN
0

#20 Jag har gjort en bakgrund i färg, men när jag ska skriva blir det bara streck, inga bokstäverFörvånad Om jag däremot skriver på en genomskinlig bakgrund blir det text. Vad gör jag för fel?

Med bara text menar jag att man bara ser texten i en bild. Om jag t ex vill visa en bild här och sen lägga loggan ovanpå, som i #22:s bild. Eller är det kanske inte så man gör? Tror inte jag fattar det här riktigt…Skäms

#21 Ser fram emot den!

#23 Copyleft, den var rolig:)

MonisN
0

Skam den som ger sig! Så här blev den första till slutSkrattande En mycket enkel, men ändå! Nu ska man bara få till en vit text också. Det har jag inte kommit på hur man gör…än. Tips någon?Skrattande

cupcakes
0

Jag byter varje år, men det här är årets logga :)

MonisN
0

Hur kan man göra texten vit? När jag försöker det blir bokstäverna genomskinliga och rutan runt om blir färgad. Jag vill bara ha text, ingen ruta. Precis som i #27. Trodde bara man kunde välja vit färg så som man väljer andra färger, men se det gick inteObestämd

dijete
0

#29 Du gör penseldetaljerna i svart och sedan sparar du och sedan väljer du vit när du trycker ut den så får du vit text. Läs artikeln om detta :)

MonisN
0

Ok, då ska jag göra ett senare försök. Tack:)

MonisN
0

#29 Det händer inget när jag ska trycka fast den på en bild, den fastnar inte. Och varje gång jag klickar visas samtidigt ett + Vet inte vad det betyder eller hur jag får bort det. Sen tror jag inte jag fattar riktigt vad du menar när jag ska göra den vitObestämd

dijete
0

#32 Alltså gör motivet svart,sparar väljer färg på penseln tar din pensel,trycker.

MonisN
0

#29 Vet inte varför inte loggan fastnade, men jag började om och då funkade det! Färgen också:)) Tack för hjälpen!

dijete
0

Så lite så =)

nadnadiine
0

om jag måste använda logga så kan det se ut typ så här ^^

MS-foto
0

Så här ser min ut just nu, tråkig. 8) Ska nog göra en ny när jag ska rensa upp i hemsidans portfolio. :)

KitoBonito
0

Så här ser min logga nu ut (första gången jag provar på detta!).

Får man lov att be om tips? Är den tillräckligt tydlig? Med det menar jag om man kan läsa texten bra och om man skiljer på namn och hemsideadress.