Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 373 ggr
Robert
0

Rätt minneskort till din kamera?

Är du till att köpa ett till minneskort (CF) till din kamera eller funderar du på varför det tar så lång tid för kameran att skriva ned bilden till minneskortet?

Då kan det vara lönt att kika på följande länk, läs mer här! Välj din kameramodell i rullningslisten högst upp till höger i fönstret "CompactFlash Performance Database".

Har du för vana att alltid formatera ditt minneskort i kameran efter att du har tömt kortet i datorn?

Hälsningar

Robert

Stefan
0

Vad menar du med din sista fråga, står det något om det i artikeln? Hittar inte när jag skummar igenom i alla fall.

Jag brukar inte tömma kortet via datorn utan går alltid via kameran och väljer formatera kortet. Vad är bäst att göra egentligen? Kanske inte spelar någon roll..

Citron
0

Jag har tyvär inget minneskort till min kamera. Aldeles för dyrt för mig. Men min kamera har 32mb inbyggt minne, villket bara räcker till ungefär 10 bilder. Därför går jag nästan aldrig längre bort än utanför mitt hus för att fotografera då jag snabbt kan springa upp och lägga in korten på datorn och ta bort dem från kameran igen.

Det går inte ta bort bilder i kamerans inbyggda minne från datorn. Därför använder jag kameran att ta bort bilderna med. Jag orkar inte sitta och trycka delete på varje foto. Jag formaterar istället för att spara  både tid och batteri.

MVH
- Jim Johansson

Robert
0

Jag tror inte att det står något om formatering i artikeln.

Formatering utav minneskort bör helst göras i kameran vilket gör att kameran får det lättare att läsa till kortet. Formateringen gör man för att kameran ska kunna skriva snabbare till minneskortet.

Det är bättre att tömma sitt minneskort via en kortläsare då processen går mycket fortare.

Hälsningar

Robert

Niklas
0

#3: Jag håller med om att kortläsare är en väldigt bra smidig lösning för att tömma kameran. Det har vi diskuterat här:

Bra-att-ha-pryl

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning