Foto iFokus

Foto

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 1640 ggr
jand
0

tips på bra fotobok?

Hej!

Jag tänkte höra om ni fotofantaster har något tips på en bra bok som jag kan ge min mor i julklapp..? Hon vill lära sig mer, på nybörjarnivå, och kommer väl att använda digitalkamera. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat nåt!?!?

Tack på förhand!

emmaa
0

Gå in på en känd sida med mycket böcker ex) Amazon.com eller varför inte cdon.com. Det finns säkert kategorier som heter foto eller så får du söka, det finns massvis! Lycka till!

/Emma

Mr_Miyagi
0

Finns en bra bok från national geographic som tar upp allt från det mest grundläggande till avancerade tekniker. Utgår väl främst från analogfoto men tar även upp det digitala (boken har ett par år på nacken). Men teknikerna är ju detsamma vad gäller det mesta, komposition osv.

Mycket inspirerande bilder och tips från national geographics egna fotografer. Kan varmt rekommendera den.

"Den stora fotoguiden - Bättre bilder med världens bästa fotografer" Peter K.Burian, Robert Caputo; ISBN: 91-37-11914-1

Rosenhill
0

Här är en bok jag tycker är bra för nybörjare, man kan snabbt leta upp vilka instälningar man ska ha. Boken vänder sig inte till en spesiell kamera utan digital kamror i allmänhet. Bra när man har glömt "Hur f*n ställde jag in kameran för natt kort"

mvh cecilia

Digital fotografering i praktiken

ahfeldt
0

Som "Rosenhill" skriver så är den boken helt klart vettig!

Kan även rekomendera en som heter "Bättre digitalfoto"

ISBN nr: 91-636-0862-6

Elisabet
0

En nybörjarbok som jag tyckt varit bra är Stora fotoboken, enkla tekniker för att ta bättre bilder av John Hedgecoe, tar inte så mycket upp om digitalfotografering, men desto mera om komposition och sånt på ett lättförståeligt sätt. Många fina bildexempel i den!

Robert
0

Varför inte ge bort en prenumeration på någon tidning och du kan alltid ge bort ett medlemskap på Foto iFokus.

Hälsningar

Robert

DistantHoller
0

Vill också slå ett slag för  "Den stora fotoguiden - Bättre bilder med världens bästa fotografer" Peter K.Burian, Robert Caputo; ISBN: 91-37-11914-1

Riktigt bra!

Jene
0

Ingen som gillar Scott Kelby?

Jag köpte The Digital Photography Book. Den är skitbra!

Den täcker de flesta fotosituationer. Hur man tar porträtt, hur man fotar sport, bröllop etc.

Han skriver boken som om han vore en mer erfaren kompis till dig som delar med sig av sina tips. 

Boken är även ganska billig. 170 spänn tror jag att jag pröjsade.

Köp den boken och du blir nöjd!

Niklas
0

Tack för tipsen! Nu har jag beställt The Digital Photography Book och Den stora fotoguiden.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning