Copyright tecknet
Tjena ;)
Vet någon hur man gör Copyright tecknet på tagentbordet ? Är tacksam om någon säger hur!
Alt + 0169 :)
Tack så mkt :'D
Tack så mkt :'D

Alt + 8888 är lättare att komma ihåg. :)
Det är väl inte lika på Mac och PC eller?
#4 Fick ett annat tecken när jag gjorde Alt + 8888 

#5 Nä, och inte heller Linux ger samma resultat. Jag trycker AltGr+c för ©.
När jag trycker Alt och börjar trycka siffror så växlar den aktiva fliken till den vars siffra jag slår ner för siffror från ett till åtta. Nio hoppar till sista fliken.
Så strängt taget kan det ju ha att göra också med vilket program man kör.
Någon som vet hur man skriver copyright märket i Picasa3? Har provat alla möjliga kombinationer men inget fungerar för mig!
Tacksam för svar!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
det kommer inte för mej :O

© för mig funkar det med alr + 8888 :) Tack! bra o veta :P
Start > Kör > Skriv Charmap
Leta rätt på copyrighttecknet > klicka på det > klicka Välj > Klicka Kopiera
Nu kan du klistra in det var som helst med Ctrl + V
#11 Tack det fungerade! Hur länge fungerar det? Vad kan bryta funktionen?
Ritva
Charmap är ett mycket användbart litet tillbehör som har följt med Windows så länge jag kan minnas (Windows 3.1). Finns alltid tillgängligt i datorn.
En idé är att lägga en genväg till programmet på startmenyn eller skrivbordet. Så har jag alltid haft i mina datorer.
Använd Sök i starmenyn för att hitta det, dra programikonen (charmap.exe) med höger musknapp dit du vill ha genvägen och välj Skapa genväg.
#13 Ok då vet jag! Tack för hjälpen!
Ritva

#5 Nä på macen gör du alt+1 fast med de siffrorna ovanför bokstäverna.
#7 Fad jag vet så ska det vara i det numreriska tangentbordet. Men så har jag för mig att det inte funkar i exakt alla program.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

#15 Jag har Gnome och Firefox, och det spelar ingen roll om det är det numeriska tangentbordet eller siffrorna i övre raden, resultatet är samma; det är bara i DOS och Windows som man får fram ANSI-koder med Alt+siffra från det numeriska tangentbordet. Men det är lite olika i olika program, AltGr med r ger ®, med c ©, med e € och med m µ. Det finns säkert andra som jag inte har satt mig in i. Man kan ändra det om man vill, eftersom det finns sätt att bestämma vad olika tangenter ska ge för resultat.
Exempel på ASCII-tabell
/L
hih (:
kom på hur man gör «
Alt + 4526
Det händer ingenting när jag försöker. När jag även prövar med PSP7 så plingar den till när jag försöker att välja en siffra.
Skulle vilja ha något editeringsprogram så att jag kan märka mina bilder innan jag laddar upp dom.
#19 Picasa 3 kan du ladda ner gratis på nätet! Där kan du även lägga text på bilderna! Googla Picasa så får du fram det!
Ritva
Har Picasa# men jag får inte tecknet.
Men texten får jag dit. 
#21 Kolla inlägg 11 det sättet använder jag så det fungerar! Ibland måste man göra om det men ordet charmap står kvar i sökfältet …
Ritva
#22 Tack det funkade nu. 
#23 Bra! 
Ritva
jag brukar göra såhär;
Alt + 184.(:
besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg