Foto iFokus

Foto

Etikett: människor-ej-kritik
Läst 445 ggr
steken
0

bilder från min helg i skåne

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var nere i skåne i helgen för att hjälpa mina föräldrar att flytta från sin kåk. Och redan på vägen ner startade äventyret på ett oväntat sätt.

(förresten första gången jag visar bilder på folk som jag inte rent ut frågat om jag får posta bilder på… lite kluven. Men enligt det jag har förstått skall det vara ok. Och iom att ingen kom till skada så tänkte jag dela med mig)

steken
0

Det som hände vara att jag låg på omkörning och så bilen framför den jag skulle köra om bara försvann ut i diket och det skvätte en mur med lervatten. Föraren var en äldre person som antagligen somnat till eller något liknande

steken
0

Vi stannande och en person i den andra bilen som stannat ringde larmtjänsten så jag kutade fram till fordonet. Damen var chockad men i övrigt ok. Det var nästan midjedjupt där hon åkt av så jag blev rejält blöt när jag hjälpte henne. Efter att ambulans mm hade kommit efter ca 10 min så tänkte jag att jag kunde passa på att ta lite bilder iom att jag utbildar förare ibland i jobbet så är det bra att kunna visa bilder av en egen upplevelse och kunna berätta.

steken
0

Så det blev att åka resten av biten i endast kalsonger :)

Väl framme och med flytten avklarad på en och en halv dag passade vi på att gå på julmarknad innan vi åkte hem igen.

steken
0

mer glas

steken
0

tack vare att det var inomhus i längor så fick jag dra upp iso rejält och de flesta bilderna togs med mitt 50mm f1.4 objektiv

steken
0

Tomten bjuder på karamell :P

steken
0

Mer godis

E_hjo
0

Fina bilder å den där chokladen såg riktigt läcker ut… =)

emmaa
0

Det ser lite jobbigt ut, men det är tur att det finns så snälla människor som du som glatt hoppar ner i leran för att hjälpa till! 

#3 Vilka underbara tomtar! En sån vill jag ha!

/Emma

Robert
0

steken, härlig dokumentation av din resa till Skåne. Kontaktade du någon tidning om olyckan och dina bilder?

Hälsningar

Robert