Noiseware Plug-in
Jag läste i ett annat forum hur en person använde en plug-in till Photoshop CS för att bli av med brus och kromatiska färgskiftningar. Han hade fotat i ISO 3200 och med plugin:n så fick han samma bild som om den var fotad i ISO800.
Nu blev jag förstås intresserad av plugin och fann en länk. Nu kan man köpa pluginen till Photoshop för 50-70 dollar. Vad pluginen tydligen gör är samma sak som man gör själv i Camera RAW på ett par kontroller. Fördelen med att göra dessa justeringar i ett RAW-konverteringsprogram är att man förändrar inga pixlar i bild såsom man skulle göra i Photoshop.
Hälsningar
Robert

Förbättringarna blev klart tydlig. Kul!
Hälsningar
Robert

bjorsa, i bifogat har jag två versioner utav en nytagen bild. Båda är från samma kamera och är samma bild. Kameran inställningar:
WB - Auto
ISO - 3200
1/500 s
f/1.8
RAW
Manuellt läge
Den övre bilden är direkt från kameran utan några som helst justeringar. Jag kontrollerade bilden i Levels och såg att bilden var rätt exponerad (Photoshop, levels).
Den nedre bilden har jag justerat i Camera RAW 3. I Photoshop la jag på en oskarp mask. Hela processen tog ett par minuter att göra.
Hälsningar
Robert

Ok skall testa det senare idag nu är det dags att ta hundarna på promenad i det härliga vädret blir gummistövlar på :-)Kameran törs man inte ta ut nu för de blir som om man simmade med den :-)
mvh/bjorsa
#4: Vilken färg hade bakgrunden i verkligheten?
Mvh // Johan

Jag gjorde en sökning i Bridge på Metadata för att ta fram alla bilder där jag hade ISO3200 inställning på. Efter sökningen hittade jag en bild tagen i riktigt dåliga ljusförhållanden. Bilden tagen i Budapest på kvällen, full öppning av bländaren 4,5 och 1/20 s i slutartid.
Jag har fösökt skärpa upp bilden så långt som möjligt i Camera RAW för att därefter lägga på en Unsharp mask i Photoshop.
Hur känns resultatet, kan jag göra mer?
Hälsningar
Robert