Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 839 ggr
Noob
0

Kritik - Fyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle uppskatta lite kritik/idéer runt den här bilden (försök bortse från att den är "inramad"). Personligen så har jag börjat känna att fyren kanske är lite för ljus så kontrasten blir för hög, vad tycker ni?

Skulle jag haft med mer/mindre bakgrund eller på något annat sätt skurit den annorlunda?

Tycker själv den blev ganska bra men jag har absolut inga problem att ta imot kritik så snälla, bara säg precis vad ni tänker lovar att inte ta illa upp!

Noob
0

Ingen?

Lynxx
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja skulle själv ha tagit bort mer av förgrunden (se exbild)

För övrigt tycker ja att den e bra - härlig stämning Flört

/L

catlins
0

Jag tyckte den var helt fantaskisk!

Besök mig gärna på Ronias matte

dijete
0

Jätte bra jobbat! Jag undrar vad du hade för inställningar samt utrustning?

Kanin-Fiia
0

Jättefin bild på alla sätt! En grej du skulle kunna göra är att bekära den så den blir rektangulär! Bra jobbat!

agnes_S
0

Snygg bild, gillar stämningen. Tycker om muren till vänster i bild, och skulle inte vilja beskära bort den mer. Det jag stör mig på är att marken i förgrunden växlar material så att säga.

dijete
0

Håller med Agnes, om man beskära den skulle den bli så tajt.

svempa
0

Mycket fina bilder. Ettan är fyren inte överexponerad, du har också lyckats få teckning i muren.

Inramningen tycker jag passar i det här fallet.

Bra jobbat!

Noob
0

Först och främst, tack allihop för alla kommentarer och såklart för att ni verkar gilla den!

#2 Jag vet inte riktigt, jag tycker att man lite tappar bort djupet i bilden?

#5 Menar du att klippa den tajtare på höjden, t.ex i ett 3:2 format, eller tvärtom?

#6 Argh, du har rätt. Har inte tänkt på det tidigare men nu stör det faktiskt mig också ganska mycket! Hmm, fixa i photoshop eller tvinga Malmö kommun att lägga mer kullersten? Glad

#4 Hmm, nu ska vi se här, utrustning var:

Canon EOS 450D med ett EF 24-105 f/4L objektiv och ett väldigt lågt stativ (ca 30 cm högt) placerat så nära muren som det gick.

Inställningar var 24 mm brännvid, ISO 100, F/8 och exponeringstid på 30 sekunder utan blixt.

Bilden är tagen i RAW,  klippt och justerad i Digital Photo Professional (som man får när man köper kameran eftersom Camera RAW från Photoshop CS2 inte fungerar med 450D) och sen omvandlad till svartvit och tonad i Photoshop (Cooling filter 80 och ett Hue/Saturation Layer som minskar saturation + "colorize"'erar så att det blir den där nästan sepia effekten)

Tror det var allt

dijete
0

Okej, Tack.. Blev lite nyfiken då jag själv vill få till såna här liknande bilder.