Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 723 ggr
Deklol
0

Kritik - Snäcka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har väldigt svårt att placera denna bilden. Ena sekunden tycker jag den är bra, andra sekunden så vill jag slänga den.

Behöver kritik!

/Dek

Inkanyezi
0

Jag tycker att bilden försvarar sin plats väl. Det som kanske är störande är att hjulet i bakgrunden är så oskarpt, men jag tror inte att det skulle vara så mycket bättre om det vore skarpare. Kanske mer kompositionen. Jag tycker att den känns lite mer sammanhållen om man beskär så att inte hjulnavet kommer med, men så att man fortfarande upplever att hjulet är ett hjul, och kanske om man samtidigt tar en pytteliten bit i nederkanten. Alltså ett lite mer avlångt format, som låter den vita linjen gå mot hörnet och lägger den tänkta diagonala linjen mellan spindeln och hjulet med lite mindre lutning. För mig ökar en sån beskärning spänningen i bilden.

Astro-Chicken
0

Jag tycker den var en riktigt kul bild med poäng. Känns lite som om man förstår sig på en stackars snigel som är ute i stadstrafiken. Den måste känna att allt är en aningen suddigt. Hadde bilen rörst sig och man tagit med längre slutartid så kanske man hadde förstärkt känslan en aning. Glad

Deklol
0

#1 Tack, den blev mycket bättre nu :D

#2 Mmm, jag tänkte också på det, men hade inget stativ :/

Monky
0

Snyggt! Gillar det korta skärpedjupet! Glad

Det hade nog varit ett + om du fotade snigeln närmare så den blev större men det får bli till nästa gång Flört

Jossangizmo
0

Fin, men jag tycker det är förmycket utryme runt snäckan. ;)

agnes_S
0

Tycker om bilden, man får en bra känsa av den lilla lilla snigeln ute på stora vägen.