Kritik - mina bilder
#0: Skärpan var inte så bra och jag stör mig lite på att det är så ljust i bakgrunden eftersom blommorna också är ljusa.
#1: Tyvärr tycker jag inte om vinkeln, men skärpan var bra och jag tycker om det korta skärpedjupet.
#2: Jag tycker om denna bilden på något sätt, …
BRA JOBBAT!
/ Lina Johansson.
Ingen av bilderna är ju särskilt uppseendeväckande. Om vi skippar de tre första och går direkt på prästkragen.
Prästkragen är matt och tråkig, den behöver mer kontrast och skärpas upp i ett bildbehandlingsprogram.
Spindeln är oskarp så den kan du slänga.
Sista bilden är centrerad vilet gör den statisk och tråkig, dessutom rörig bakgrund och tråkig vinkel.
Vi har olika tycke och smak på vad som är intressant att fotografera. För att lära sej det, kan man fota allt och på olika vis.
Massor, massor. Det är det vi lär oss av.
För att lära sej ber vi om kritik och att få en fingervisning om vad vi kan förbättra och vad som är bra. MEN på ett uppmuntrande och vänligt sätt.
#0 Du är på rätt väg. Fortsätt bara att träna
Men snälla… sortera ut de två-tre bästa och lägg upp dom för kritik.
Generellt säger mig bilderna ingenting, så tja…
#8 tack, ja jag tränar fortfarande och har bara en digitalkamera på 8.1 mpx m.m mn jag ska snart köpa en system :D hittade en jäättebillig md 15.1 mpx så ja tror dt blir lite bättre bilder då :)

#10 Megapixlar = Storlek, Jag gillar Canon Ixus serien som är kompakta,nästan som system om jag ska vara ärlig.
tack för tipset #11 hur mkt kostar dom typ ? :)

#12 Runt 2.000 :) Det enda är att man inte kan justera bländare och så men det finns ett tilläggs paket som finns på nätet och sätta idom så har man dom som system. Elgiganten har ofta specialpris på dom men här har du några på pricerunner:
Canon Ixus 95
Canon Ixus 85
Jag har en Canon Ixus 70 =)