Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 576 ggr
Norrskenet
0

Bilder från Götet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En skön oktoberdag gick jag omkring i Göteborg och tog lite bilder. Vi bodde på Gothia hotel med strålande utsikt över stan. Utanför hotellet satt två herrar

Norrskenet
0

Man kan ju inte åka ifrån Göteborg utan att ta en bildpå en spårvagn, helst av den gamla typen

Norrskenet
0

När jag nu en gång var på Götaälvbron så fanns ju vattnet nära

(Jag skall nog klona bort bron som syns nere till vänster)

Norrskenet
0

Det verkar som om den här båten har kommit ändå från Kina, även om jag inte skulle velat vara med på den överfartenSkrattande

Norrskenet
0

Jag kommer inte ihåg vad göteborgshumorn döpt det här huset till. Det är i alla fall originellt. Lite underexponering ger färgerna mer mättnad

Norrskenet
0

I hamnen satt den här skepparen och samtalade på vad jag tror är hans båt

Norrskenet
0

Ibland upptäcker man plötsligt saker som det här lejonhuvudet i vallgraven

Norrskenet
0

Bilar som parkerat under Götaälvbron

Norrskenet
0

…och alla däcken som de förbrukat

Norrskenet
0

Såg en HD ute på Saltholmen som var så välputsad att jag bara inte kunde motstå att ta en bild.

Jag bodde i Göteborg under 4 år på 70-talet och jag gillar fortfarande att promenera omkring i staden. Det finns alltid mycket att upptäcka.

modmaker
0

#4: Normalt går den under benämningen "Läppstiftet". När Pehr G Gyllenhammar hade sitt kontor överst så kallades "utväxten på bilden" för "Per-i-skåpet".

Kiara
0

#10 och #4 läppstiftet FundersamJag säger oftast vattenståndetFlört

Men jag blir lite fundersam då vår stad mer ser ut som en öststatsstad, men det kanske den gör. Skönt att bo granne med ett naturreservat så man är någorlunda säker på att inte få naturen asfalterad härSkrattande

johan
0

Jättefina bilder! Fast jag tror inte på att det är Göteborg. Det är ju sol! Det är aaaaalltid regn och blåst i Göteborg när jag är där. Aldrig har man kunna ta ett enda kort utan att ha undervattenshölje på kameran.

Mvh // Johan

Robert
0

Norrskenet, trevliga, enkla och väl genomtänkta bilder. Bra skärpa och fina färger.

Fint jobbat och trevligt att du delar med dig!

Robert