hjälp med slutartider. (vattendroppbild)
Önskar lite kritik och hjälp när det gäller att jobba med slutartider. Satt med kort slutartid och fotade min droppande kran för några veckor sedan men blev inte jättenöjd med resultatet. Finns det några tips?
Hur ska jag göra för att få bästa möjliga ljus vid olika slutartider? Har märkt att det är nästintill omöjligt att fotografera med lång slutartid i dagsljus. Läst om att man kan använda filter men känns kanske lite väl avancerat för mig som inte är så seriös med fotograferandet.

Det fins en artikel av Robert här
Blixt - Frysa en vattendroppe
mvh cecilia
Länk till artikeln av Robert. -->
Sen måste jag säga, #0, jag gillar din bild faktiskt. De flesta droppbilder jag sett här på sidan är ljusare och mer "kliniska", din ger intryck av mörk industrilokal. Rostiga väggar, taket läcker, ute öser regnet ner…
mvh Martin

En helskön bild som inte liknar de droppbilder man brukar se. Den är riktigt bra 

#2 Hur gör du för att få till länken så?
Har fösökt men blir inget.
mvh cecilia
#5 Skriv texten du vill länka till, markera den med hjälp av musmarkören och klicka sedan på "kedjebilden" i lilla menyn ovanför textrutan (den till höger om 1, 2 3-radlistan). Då öppnas ett nytt litet fönster. Klistra in länken där, och kryssa eventuellt i "öppnas i nytt fönster" om ni inte vill att personer som klickar på länken skall hoppa bort från detta forumet. Hojta till om det blev oklart!
mvh Martin

Det fungerade ju Tack så mycket.
mvh cecilia
Inga problem!
mvh Martin