Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 3801 ggr
Emaljoh4
0

Vilket kamera-märke är bäst?

Jag undrar vilket kameramärke som är bäst?

Nikon, Olympus, eller Canon? (det är de jag är mest inne på just nu)

Berätta gärna skillnaderna på de olika kamerorna.

Tack på förhand. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

BlueBunny
0

Jag tycker helt klart ätt Canon är bäst men jag äger en Nikon :P

Metinia
0

Alla kameramärken är bra, det är svårt att säga vilket som är bäst utav dem. Det beror på olika modeller och en del märken prioriterar vissa saker och andra prioriterar andra saker. De flesta har sin egna favorit. Själv tycker jag bäst om Canon, men jag gillar även Nikon.

Vad som är skillnaden mellan dem är svårt att säga generellt sett, du får helt enkelt leta upp två (eller fler) jämnbördiga modeller och jämföra dem. Om du gör det så kan vi kanske hjälpa till lite mer och berätta för- och nackdelar.

isabelle_
0

Nikon :) Men Canon också,båda märkerna är dom ''ledande'', Men Olympus är också bra. Som sagt; Ingen är bäst.

Jossangizmo
0

canon och Nikon :)

pellepiano
0

Hasselblad gör bra grejor. Mamaya också. Olympus,Fuji, Pentax , Sony, Benq mm mm

Du kan inte jämföra märken rakt av sådär. Det är som att fråga vad som är bäst, Ford eller Volvo utan att säga om man ska ha långtradare eller sportbil.

Gör en sökning bland tidigare inlägg. Finns massor av bra saker skrivna för nybörjare av bla Inkanyezi
.

Grunderna i foto finns i gratis fotoskola här …

FOTOSKOLA

Mandah
0

Canon tycker jag.. :)
Lånade en Nikon tyckte om den också, men tycker mera om min Canon. ;)

Inkanyezi
0

Jag tror att det är lite som jazz. Om du måste fråga, så skulle du ändå inte förstå svaret…

Astro-Chicken
0

Ja, det gamla vanliga tippset kan ju komma till pass här. Åk till någon kamera butik och be och få pröva olika modeller för att känna lite vad som känns rätt. Kanske någon polare har kamera som du kan låna och knäppa lite bilder med.

"Bästa" kameran är som sagt många parametrar som påverkar, ska den vara rent tekniskt bäst så är den också oftast astronomiskt dyr allt är relativt.

Sök lite på forumet så hittar du många bra trådar att gotta dig i. Lyckatill