Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1826 ggr
Kanin-Fiia
0

Kritik: Djur och naturbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha kritik på dessa bilder. De är beskurna men inget mer. Ni får även gärna ge tips på hur jag kan göra de bättre i photoshop.

Alla bilder är tagna med Olympus MY Tough 6000.

Först ut är ett bi i vår pool!

Kanin-Fiia
0

En insekt som jag inte vet vad den heter ;)

Kanin-Fiia
0

En ros. Jag håller handen under för att den skulle vara still, det blåste nämligen vid fototillfället. ;)

Kanin-Fiia
0

Dn här är däremot inte beskuren

Kanin-Fiia
0

Nektar i en blomma!

Kanin-Fiia
0

Den här med

Kanin-Fiia
0

Sista bilden!

Becco
0

Jag måste först säga att du har tagit fina bilder, men sammanfattningsvis ser jag det såhär: väldigt många av bilderna saknade skärpa, och utan bra skärpa är bilden inget, lite rörigt, som den gula rosa- man såg en bit av en hand vilket inte var så jättefint, lite matta färger också. Men jag tycker att du har bra idéer, så fortsätt, och sedan tycker jag också att du ska testa lite nya vinklar, ljus och inställningar :)

Kanin-Fiia
0

Tack så mycket för kritiken. Jag köpte kameran för drygt en vecka sen så jag kan inte allt på den än. Jag är inte ny på att ta kort men är inte så van att ta närbilder. Jag tar åt mig all kritik! ;)

BrightGloria
0

Bilderna hade varit väldigt bra om de inte hade varit så suddiga.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Becco
0

Oke, men då är du ju jättefuktig, kunda typ nada efter en vecka med min sytem xD

Kanin-Fiia
0

#9 Håller med. Kan jag rätta till det via photoshop? Hur i så fall?

#10 Tack!

BrightGloria
0

#11 Nej, inte vad jag vet i alla fall. Fanns det en sådan funktion hade den varit älskad, men tyvärr. Är bilden oskarp så är den.
Men bra jobbat!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Janne64
0

Tyvärr så går det aldrig att göra en suddig bild skarp men med olika redigeringsprogram varav photoshop är ett så kan man skärpa upp bilderna, men de ser bara skarpare ut för att man lurar ögat.

Kanin-Fiia
0

#12 & 13. Ok, synd men det är bara att försöka igen!