Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 766 ggr
[TrevorS]
0

Kritik - Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om den här bilden och va ärlig. Oredigerat och tagen med en digicamera. =)

Astro-Chicken
0

Jätte fin albumbild djupt skärpedjup och motivet i fokus. Den är dock inte så givande att titta på utan bakgrunds historia. Konstnärligt så är bilden kanske inte så tilltalande dålig kontakt med hunden lite underligt beskuren, lite platt bild.

dijete
0

Ändrar din rubrik till en bättre..

[TrevorS]
0

#1 tack. Den är inte beskuren den är tagen i ett 10x15 format som man framkallar foton på. Vilket format hade den passat bättre i?

Gillar linjen i pannan som går ihop med linden av gräsets topp som går över till vattnet. De går ihop perfekt, de perfekta linjerna som vi får lära oss i skolan när jag läste fotografi i 3 år. =)

FeliciaS
0

Håller med #1 om att det är en väldigt fin albumbild. Däremot känns bilden aningen sned, den lutar lite åt vänster. Skärpan är rätt bra, bilden känns lite brusig. Färgerna känns aningen matta och ljuset är ganska bra - hudens nos är i skugga och framdelen (som är det man ser) känns aningen mörk. Det känns som om hunden är ganska frånvarande, jag hade velat att h*n var medveten om fotografen och kollade mot dig, så att man åtminstone såg ögonen (som nu är väldigt mörka, man kan inte urskilja detaljer). Hunden har även fått sina ben kapade, vilket gör kompositionen mindre bra. Men jag gillar att de tunna grenarna finns med i bilden, och hundens färg går bra ihop med naturfärgerna :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[TrevorS]
0

#4. Måste nog säga att det ser ut som det, men det är en liten synvilla drog linjer i bilden precis och de är helt pefekta.

Matta färger, ja det stämmer, jag hatar färg och gör dem jämt 60% svartvit och 40% färg. därför de blir som de blir.

Benen är inte det viktiga i bilden tycker jag, utan det är bara vad hon gör, hon har otroligt fin ansiktsform.

"Jag ser ironi i bilden, att hon luktar på ett blad under så har en snigel varit och ätit, jag ser historia i bilden när jag kollar på den själv." Tungan ute

Sofiae
0

Jättefin bild, men kan se att hon fått upp ett spår.