Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 738 ggr
FeliciaS
0

Kritik: Macrobilder på spindel

Idag var jag ute och fotograferade i trädgården. När mitt första motiv - en liten groda - snabbt hoppade bort, hittade jag istället denna lilla figur.

Utrustning: Canon EOS 350D + Tamron 90/2.8

Konstruktiv kritik mottages! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Bild 1
**Slutartid 1/250
F. 3.2
ISO 100

Mvh Felicia

FeliciaS
0

**Bild 2
**Slutartid 1/500
F. 3.2
ISO 200

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Bild 3
Slutartid 1/250
F. 3.2
ISO 200

Mvh Felicia

FeliciaS
0

**Bild 4
**Slutartid 1/60
F. 4.0
ISO 200

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Hade inte tänkt ladda upp så många bilder, men jag kunde verkligen inte bestämma mig för vilka så det fick bli alla fyra ;)

Mvh Felicia

[HeartQueen]
0

Väldigt snygga bilder! fin färg =) har inget negativt att säga..

dijete
0

Inget negativt här heller ;) Jätte fina bilder, Jag trodde du hette Svensson,hehe… Första tanken: Felicia Svensson,men jag hade fel :P

FeliciaS
0

Okej, tack :P

#7 Haha, nädå - nått sånt vanligt heter jag inte ^^

Mvh Felicia

Astro-Chicken
0

Gillar alla bilder mycket fina Allt från komposition till kontrast och färger! Snyggt jobbat.. Favoriten är dock #2 just för att den får en lite skräckig känsla av att spindeln är påväg ut ur bilt mot betraktaren med klorna i högsta hugg! Glad

Frudis
0

Hemskt fina bilder på ett hemskt fult objektiv. uhuu! hade jag varit fotograf där hade jag kissat på mig av rädsla. :D

Deklol
0

Snygga bilder! Jag älskar dom spindlarna, dom blir riktigt bra på bild när dom ligger gömda i / på sina blommor och väntar på byte ^^.

Jag skulle gärna vilja se bilderna i större format dock, det hade varit skoj :)

Inkanyezi
0

Jag tycker att dom är mycket fina. Skulle gärna ha sett lite större skärpedjup, jag tror att EOS 350D tål att man ökar ISO så att man kan blända ner. Med stativ kan man också ha längre tid än omkring 1/250 - 1/500, för spindeln rör sig kanske inte jättefort. Gillar ettan och tvåan skarpt. Har aldrig sett en sån spindel, genomskinlig som vore den av glas. Bild två kanske kunde vinna på en lätt vinjettering som mörkar ner hörnen lite grann.

FeliciaS
0

Tack för kritiken! :)

#10 Hehe, men den var typ bara en centimeter ;)

#12 Ja, på kameran så ser det ut som om mer blir skarpt - ska komma ihåg att ha lite större skärpedjup till nästa gång, för som du säger hade det absolut funkat utan problem med både ISO och slutartid. Ska testa att bearbeta den lite till i Ps. Tack för tipsen! :)

Mvh Felicia