Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 1141 ggr
posweden
0

Upp med en bild & få kritik.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bild.

Ett äpple på hösten…

KimAx
0

Jag tycker bilden är fin, stör mig lite på vattendropparna på äpplet nere till höger. Det kunde ha varit mer eller inga alls.

Här är min bild.

Gemela
0

Bra skärpa men du kapar lövet där nere, gör dock inte så mycket. Färgerna ser för mig lite konstiga och bilden säger mig ingenting.

Min bild, halsband från Afrika.

denisesalomonsson
0

#2 gillar idén. Bra skärpa men dock lite mörk, hade du fotat den så halsbandet legat i högerkant och haft mer luft till vänster hade det nog blivit bättre. Annars tycker jag om bilden, bra jobbat!

rockygubben
0

Gillar bilden,kunde kanske bli bättre framifrån,men jag gillar den.

andreaa
0

Rätt tråkig bild, färgerna ser tråkiga ut. Och jag stör mig lite på taggtråden. Men jag tycker att du har fått med korna bra.

marika-J
0

#5 jag blir lugn av att titta på din bild, färgerna bidrar till ett harmoniskt intryck. Dock skulle jag önska lite mer skärpa på själva blomman.. annars en mkt fin bild :)

Anmaja
0

Vackra färger, kunde varit bättre skärpa.

Här kommer min bild…

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MrNegativ
0

Känns som en turistbild. Något som bara dom inblandade har glädje utav.

Lägger upp en bild från en tidig morgon.

Anmaja
0

# 8 Tack för kritiken. "De inblandade" är döda sen länge. Förvånad 

Damen är en staty av en känd och mångsidig skådespelare, Margareta Krook. Mannen i väggnischen kanske aldrig har levat. Bilden är tagen i Stockholm utanför Dramaten.

Förstår att Du antog att jag fotat en bekant? Tungan ute Såna bilder tar jag aldrig, tycker de är tråkiga, men denna tycker jag själv är lite kul, men inte bra rent fototekniskt. Det ser ut som om han står och ser ner och funderar på nåt om henne.

/Nalle Puh

MrNegativ
0

Åkeij. Margareta krook vet jag ju vem det är. Hon är ju en ikon i sig. Vissa bilder är tråkiga men man tar dom ändå för att komma ihåg tillfället. Med tanken på att han tittar på henne så blir den lite roligare. Men känns ändå mer dokumentär. Skulle kunna hitta den i en skolbok eller en broschyr.

Passar på att lägga upp en bild till…

Anmaja
0

# 8 - jättetråkig bild om jag ska vara ärlig. För oskärpt och för "vanlig".

# 10 - Kul bild, jag gillar den blå tonen och funderar på var den kan vara tagen. Det går inte fort i kön i alla fall.

/Nalle Puh

Oriel
0

#10 Välkommen hit! :D

#11 Jag tycker att denna bilden inte är så speciell direkt, motivet känns lite luddigt och för att förbättra den skulla jag vilja: räta upp den, ta bort träden och buskarna, öka konstradten och zomma in mer :P

-' Rebecca Johansson

MrNegativ
0

#11 Ingen kö. Dom väntar på att bingot ska ra igång. Fast dom hade inget tur med vädret denna gång =o)

#12 Jag gillar ju bilar så svårt att inte gilla denna =o) Enda jag skulle gjort är att sudda regnr. Men så är jag ju skadad efter alla strettrace där dom inte vill att den ska synas.

Oriel
0

#13 Jo jag testade med att sudda regnret men det såg bara som att jag gjort fel Obestämd

Bilden är fin, motivet är gulligt men jag tycker att blomman "smälter in" i bakgrunden, fast snyga färger och kontraster! :D

-' Rebecca Johansson

MrNegativ
0

#14 Ahh åkeij.

Jo det blir lite mycket gult på den tyvärr.

Gillar äpplet. Perfekt presentations bild.

rockygubben
0

Gillar bilden.

MrNegativ
0

Bra färger men testa en annan vinkel.

KimAx
0

Jag tycker bilden är riktigt häftig, vilken min Glad. Det ger en grym effekt att ta från ett grodperspektiv.

[Alexandrae]
0

Jag gillar bilden :) Dock lite väl ljus.

andreaa
0

Gillar bilden, ser så härlig ut. Men jag stör mig lite på stolpen där eller vad det är för något. (:

Hamzter95
0

Jättefin bild :) Häftig men stör mig lite på den där stora (stenen?) som ligger i vattnet

Becco
0

Bilden är fin, men jag tycker kanske att den blir lite "vanlig", och så är jag inte helt hundra på skärpan.

Hamzter95
0

fin bild och fina hästar dock lite sne och kunde väl vart en annan vinkel :)

Fototokan
0

Fina färger men lite tråkig och intetsägande, kul skärpa!

Fototokan
0

Här kommer min bild! Krajjo som försöker fånga en humla… Lite dåligt kvalitet =/ hade inte orginalfilen här…

Becco
0

Jag tycker att bilden är lite rolig, men hade du inte sagt att han försökte fånga en humla så hade jag inte fattat det. Humlan var ju tyvärr också ganska suddig :/ Men fin bild!