Ormbilder!

Fina ormbilder, kan du inte ta ett mer av makro på ett ormöga? Det vore läckert!
M
#3 Ska försöka på vår orm. Men jag har bara vanlig digitalkamera.
Önskar att jag hade en riktig systemkamera.
Vad är det för orm ni har? De första bilderna (läcker pose med huvudet!) ser ut som någon form av pyton (jag är dålig på de där) men den sista ser mer ut som en sorts huggorm/puffader/skallerorm?
mvh Martin
#7 De två första bilderna är våran orm. Det är en Boa Constrictor Imperator. En av min sambos älsklingar 

Fina bilder på kungsboan och dom andra ormarna hade själv boa för länge sedan å man blir sugen igen när man ser dom.
mvh/bjorsa
Härliga bilder. Den första är min favorit. Den gröna har en härlig färg.
Eddie
Tackar, Alla bilder utom de 2 första är taget genom glas. men jag tycker att dom blev bra. Jag gillar den gröna, tycker att den har så härlig färg. Vet inte vad det är för orm.

#11 Det är nog endera en trädboa http://www.oceanlight.com/spotlight.php?img=13966
eller en trädpyton http://rubys.lekstuga.org/tradpyton/0405_verdi_bilder.html
mvh/bjorsa

så häftiga bilder. och vad vackra ormar kan vara :) gillar verkligen #2
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Läckra bilder!
Men det förstör lite att du har "sorgkanter" runt bilderna.
Tom
#14, jasså heter det så *S* De suddiga kanterna allså. Jag som tyckte det va så fint. Ska försöka sluta med det då 
Läcker bild Lena! Det är ett under att de där djuren inte slår knut på sig själv…
mvh Martin
I Bokskogen, utanför Malmö, var vi på promenad en vårdag. Då såg vi en snok. Jag kollade noga efter gula pricker vid "öronen", såg inga och konstaterade att det var en helsvart snok. Huggormar har ju zigzag-mönster även om de är mörka i färgen. Jag var nära att plocka upp den, men den högg så efter pinnen jag "petade" på den med, så jag lät bli.
Hahahaha! Det är en huggorm på bilen, vilket jag inte förstod förrän jag kom hem. Tur jag var försiktig. Det var ingen liten orm direkt…
#16 Fin bild
#18 Huh för å trampa på en sån ute i skogen. Här uppe i norr tror jag inte det finns nåra. Vi får akta oss för björnen i stället *S* Bra bild förresten.

Fina bilder, lite hårt ljus bara - det får du när du bränner av blixten på kameran, flyttar du ljuset lite ifrån så blir det finare. Dina ramar är bra, men kanske för dominerande, tona ner dom lite så blir det finare.
Hälsningar
Robert
vackra bilder
Tack :-)