Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 693 ggr
rockygubben
0

kritik-dotter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades ta den här bilden när vi var ute.Vad tycks?

Inkanyezi
0

Jag tycker att det är en fin och naturlig bild, och jag tror att du kommer att minnas tillfället när du tog den varje gång du ser den, och att den kanske på så sätt kommer att vinna med tiden. Hon tycker antagligen inte att det är så kul med tandställningen, men efter några år utan den kommer hon säkert att tycka att bilden spar någonting att komma ihåg.

Blicken har du fångat fint, och jag tycker om hur trädstammen begränsar bilden till vänster. Sluttningen är också ett kompositionselement i bilden som ger den liv, hjälper till att skapa intrycket av just den där platsen, som du kommer att kunna minnas när du tittar på bilden.

Tekniskt är bilden inte helbra, den är brusig och ser aningen överskärpt ut, men det beror säkert på kamerans firmware och att det var ganska svagt ljus. Helhetsintrycket är ändå mycket bra, bara man inte förstorar den för mycket. I lagom stort format är det knappast störande.

Bilden kan kanske vinna på ett lite mer avlångt och bredare format, som förstärker diagonalen av sluttningen, med lite tätare beskärning av stammen till vänster, alltså att man beskär den en bit upptill och nertill, och bara en liten aning på vänsterkanten.

rockygubben
0

Tack vad snällt av dig!Glad