Sommarbilder..

Jättefina bilder! har inget negativt att säga. Den sista var lite mörk men det tycker jag är fint och att det vita lyser upp bilden lite

Tråkiga kompositioner på alla bilder. Bra färger dock.. Sätter också till Kritik i din rubrik, då du vill ha kritik..
#3 Tack!!
#4 Visst kan det vara tråkiga motiv, men jag ville bara fota en del som växer i trädgården och kolla hur bra skärpa jag kunde få..
Visste inte vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, ville mest visa lite bilder, men kritik mottages också! 

Håller med #4, ganska tråkiga och det är inget speciellt med bilderna. Jag har sett det här förut. Färgerna är väl bra men det är just sånna saker man måste leka med om man vill få till intressanta bilder på naturgrejer, annars så finns det en miljon andra som tagit och kunnat ta exakt samma bild som du.
Men förutom att du måste våga exprimentera mer:
1: ser ut som du tagit med blixt? det blir itne så bra. Tänk också på att stängslet i bakgrunden förstör!
2&3: inget speciellt fel kanske
men som sagt: våga gå närmre! prova spruta vatten på, lek med ljus, placera en insekt på eller vad som helst. försökt få fram en känsla!
helt enkelt, gör så man kommer ihåg din bild. för det gör man tyvärr inte nu.

#4 När jag menar komposition menar jag olika vinklar. Inte uppifrån det är så vanligt. Men eftersom du sätt den i Kritik. Annars finns det kategorier Fotografera ''ämnet'' :)
#4 Kanske kan du flytta inlägget till Fotografera landskap och natur? Det blev lite fel från min sida..

#8 Kan flytta det åt dig :)

Flyttat!
Tackar!! 

#11 Du behöver inte tacka. Jag är Medarbetare och det är det vi är här för att göra flytta trådar,döpa om dom,mm!
#6 Jag vill ha naturliga bilder, utan att tillägga eller redigera.

#13.
Jag menar inte att du ska redigera. Du kan göra detta ändå. Ta bilden i kvälls/morgonljus, efter det regnat, spruta på eget vatten.
Placera en insekt var fel ord, leta upp en sak där det sitter en insekt eller kanske man kan placera en nyckelpiga eller en skalbagge där själv :P hoppas du förstår vad jag menar.
Till fotografen högst upp. När jag kollar på bilderna är inte fokusen helt konsentrerad. Testa med att välja närbild, ställ dig en liten bit ifrån och zooma in (om du har en urusel kamera elle rnågot) och fokusera på just motivet,, det blir finare.
Skickar med ett exempel, det är jag på bilden, jag har tagit den också. ;P
Nej, jag hade väl lite bråttom.. gick runt och fotade allt på tomten på fem minuter. Men jag ska tänka på de råd jag fått!