Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 591 ggr
Magster
0

Canon EOS 300 för 1900kr?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittat en annons om en begangnad Canon EOS 300 för 1 900kr. Och då medföljer två objektiv ett Sigma 28-80mm F3.5-5.6II Minizoom macro och ett Sigma 70-210mm F4-5.6 UC-II

(Kan någon förklara funktionen på dessa för mig? Är det så att Sigma 70-210mm F4-5.6 UC-II är till för t ex. porträttbilder med suddig bakgrund och landskapsbilder och Sigma 28-80mm F3.5-5.6II Minizoom macro är till för lite mera närbildsbilder?)

Och så medföljer ÄVEN två filter, vet inte vilka tyvärr.

Har mejlat personen som säljer detta och väntar på svar och undrar nu ifall detta verkar som ett bra köp? Eftersom ett Kameran inte säljs längre kan jag inte hitta något pris på ett orginal men under 2 000kr verkar ju lite billigt?! Eller? Eller låter detta som ett drömerbjudande för vissa som skulle åka och hämta kameran på stört?

Ägaren säjer att den är lite använd men ändå är den sååå billig! Självklart ska jag be om att få titta på kameran själv innan jag köper den för att garantera att ingenting är fel på den. 

Ifall någon här har en Canon EOS 300 skulle denne kunna informera mig hur kameran är och om jag värkligens ka köpa den? Jag undrar även vilket minneskort den behöver så jag vet om jag måste köpa ett nytt eller kan ha kvar mitt SanDisk?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Monday
0

1900 verkar ju vara lite väl billigt, har själv en 300D men den tror jag att jag köpte för 5000kr.

http://www.regret-nothing.com

Magster
0

Jag tror inte den ehter D efter 300 utan bara 300 så vi kanske inte pratar om sakka kamera?

Om vi nu gör det så undrar jag vad du tycker om kameran i almänhet? Är avtryckningen snabb, fungerar den i mörker, hur är den när man ska fota något som rör sig rätt fort och vad har du för objektiv?

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Monday
0

jaha :P
Mjoo, jag tycker den e ganska bra, men det kan vara lite jobbigt med autofokus ibland då den istället ställs in på bakgrunden.

http://www.regret-nothing.com

broderbluff
0

Eos 300 är ju en 35mm films kamera, har tyvärr ingen erfarenthet av analoga kameror. Men de där sigma objektiven funkar inte på digitala Canon kameror.

broderbluff
0

2000kr för en analog kamera är inte så värst billigt även för helt nya ej beg.

Norrskenet
0

Det är en analog kamera som är väldigt bra, men jag tror nog att du är på jakt efter en digital. Här har du en som är ännu billigare

http://www.blocket.se/vi/10234035.htm?ca=6_s

Madde
0

Jag har både Canon 300 och Canon 300D.

Men måste säga att jag inte använder min analoga då det är trist och dyrt att behöva framkalla bilder.

Jag gav 5000 för min 300 för över 1 1/2 år sen. Så det är ju svårt och bedömma om det är ett bra pris eller inte. Det kan bara du göra som är intresserad.

Så du kommer inte kunna använda ditt minneskort utan får nöja dig med vanlig film. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sandmark
0

Skulle inte köpa en analog systemkamera för 2000 pix. Spara pengarna och köp en bättre begagna digitalkamera istället