Kritik på min hemsida?
Hej, jag har äntligen fått upp en hemsida och det vore kul om jag kunde få kritik på den!
Jag vet att hemsidan inte alls ser bra ut i låg upplösning… men nu har jag lagt ner så mkt tid på denna så just nu vill jag fokusera på att få upp bilderna och sen bygga om den.
Så om ni kan bortse från det? :)
Hur gillar ni design, upplägg etc?
Tack på förhand :)
Adressen är:
EMMAHAGSTROM.webb.se

Kom ihåg att skriva http:// innan din adress,annars får vi ändra länken hela tiden, En Medarbetare kan ändra detta!
Fin header, Gillar dock inte att det är svart överallt. Lite klottrig men ändå tom..

Tack för svar :)
Med klottrig kan jag hålla med lite om. Men vilka partier? Tycker du texterna eller att jag slängt in en länk lite här o var eller hur?
Och det svarta, hur/vad tycker du jag ska ändra där? Tycker ändå det ger en fin kontrast mot bilderna och det är dom hemsidan är till för, inte på att berätta om mig och min utrustning där det kan bli jobbigt. Väldigt många fotografer har svart. :) Men jag vill gärna höra hur du tänker!

#2 Ok,Allt är jätte fint men känns för mörkt, Särskilt nu när det är sommar om man säger så. Jag tycker ihop sättningen av texten i headern är klottrig men resten är riktigt tomt. Knappt inga bilder,mm.. Kolla runt i kategorin Medlemmarnas hemsidor här på HF och inspireras till ljusare och gladare färger!
Bara en snabb kommentar. Blanda inte svenska och engelska som du har gjort. Antingen så kör du på ett språk eller så gör tex så här Photos/Foton.

#3, (detta är foto inte hästfoto ;) )
Grejen är den att jag vill inte att min hemsida ska se ut som alla andras, speciellt inte som alla andra 1000 hästfotografer som finns som uppkommit via stallet.se. Jag vill faktiskt inte bli förknippad som hästfotograf alls, jag är inte någon hästfotograf. Men tack för din åsikt ändå. Om jag får höra samma sak från flera får jag väl ändra. ;)
#4. Okej, tar bort det. Var ganska osäker på det ändå men kändes ändå som att man borde haft någonting att gå efter om man inte pratar svenska, man vill ju visa sina bilder för så många som möjligt. :)

#3, (detta är foto inte hästfoto ;) )
Grejen är den att jag vill inte att min hemsida ska se ut som alla andras, speciellt inte som alla andra 1000 hästfotografer som finns som uppkommit via stallet.se. Jag vill faktiskt inte bli förknippad som hästfotograf alls, jag är inte någon hästfotograf. Men tack för din åsikt ändå. Om jag får höra samma sak från flera får jag väl ändra. ;)
#4. Okej, tar bort det. Var ganska osäker på det ändå men kändes ändå som att man borde haft någonting att gå efter om man inte pratar svenska, man vill ju visa sina bilder för så många som möjligt. :)

Oj, trodde jag var inne där,aja! Ok, Men du behöver inte förolämpa dom som fotograferar hästar som huvudobjekt även om du kanske inte menade det men det kan uppfattas så. Jag säger inte att alla fotografer som uppkommit via stallet.se är bra. Vissa är,vissa inte. Andra tar inte sin fotografering på allvar , Har systemkamera för att ta bilder på sig själva som många kallar det ''egotrippade bortskämda fjortisar''. Jag påstår inte att du är det, Endast ett exempel. Om du inte vill bli förknippad med det låt dig förknippad med hästfotograf, Ingen kan stoppa dig! Jag bara rekomenderade var du kunde få inspiration till layout. Tillbaka till trådens ämne: Kritik på min hemsida..
#5 Men gör dubblet på språket som jag sa med snedsträck imellan.

#7 Förlåt om jag förolämpade, det var inte meningen. Förstod att det skulle kunna uppfattas dåligt så jag skulle formulerat mig bättre. Det finns vissa som är helt fenomenala fotografer, inspirationskällor och tusen ggr bättre än mig, det är inte så. Det är bara det att jag skulle försvinna i ett hav av hästfotografer… och åka på massa bildstölder.
Men nu, klart slut.

#5 Men då skulle jag alltså behöva göra det på alla länkar? För det skulle nog inte funka som nu. Men jag ska tänka på det till nästa gång!:)

Du kan också bara ändra själva texten för länken alltså inte sidans namn namn.html utan bara själva visningsnamnet: FLOWERS/BLOMMOR.. ex

ingen annan?

Snygg sida! Inne på galleriet så hade jag föredragit miniatyrbilder och att bilder inte öppnas i nytt fönster. Det gör att det blir mer lättnavigerat och man får en överblick på bilderna. Nu man behöver klicka sig till nästa och vänta på uppladning av bilden. Det är riktigt snyggt att ha miniatyrer på ena sidan och för man muspekaren över så ser man den i störe storlek jämte. Jag hade också lägg in ett skydd så att man inte kan högerklicka på bilden och spara den.

Tack, och tack för kritiken :) förstår att det hade varit bra med miniatyrer. just nu är jag lite för lat men ska fixa det i framtiden! tror du det blir bra om man byter ut numrerna mot miniatyrer?
när du skriver att man "för muspekaren över bilden", menar du att man inte ska behöva klicka? för då måste man ju använda sig av ngt satsigt webbalbum… som jag inte gör nu.. :P
Tror dock fortfarande att dom kommer få komma upp i nytt fönster… jag tycker många gör sig bäst två och två (och det får inte plats i "mittenramen"… :) Lite därför jag inte har minatyrer också.

Fin hemsida, en sak som jag tänkte på är att man kanske skulle hålla sig till en eller två olika stilar på texten. Som det är nu så har du en stil på headern, en i menyn, en som text under menyn och en annan på gallerier.
Tror det var det jag kom att tänka på, som sagt annars fin hemsida och jag gillar att det är mörkt. Som sagt blir det fin kontrast mot bilderna.

Tack så mycket! :) Håller med, tycker inte heller om hur utseendet blev vid gallerierna, och har aldrig gjort… Ska ändra det såfort jag fått ut alla bilder!

Ett litet tips bara! Kolla s-foto.se!
Där finns alla rekomendationer för hur och vad man ska ta betalt för bilder. Fotograf? låter kanske lite gnällig, men är du utbildad?
Tråkigt att dumpa priserna.
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus
Behöver man vara utbildad för att vara fotograf? Jag som känner flera väldigt duktiga yrkesfotografer som inte har utbildning.
Detta är en tjej som åker runt och tar lite bilder på hästtävlingar. Hon kanske säljer några och får lite pengar. Hon och ingen annan bestämmer vilka priser som hon vill ta. Något "vad man skall ta" för bilderna finns inte. Sist jag tittade så levde vi i en fri värld.

Tycker det var en himlans fin hemsida. Jättehäftigt att när man för musen över bilderna blir de färg!

#18 Det är svårt att klara sig utan utbildning. Men vist kan man bli jätte duktig än då. Det finns många sätt att skaffa sig utbildning på, som assisten/skola eller annat men och kalla sig fotograf kan man väl göra om man känner att man är det tycker jag. Eller?
Det är absolut ett problem att man tar så låga priser, det är aldrig bra att man prisdumpar. Men det gör man så klart som man vill. Synd bara.
Och det finns vist utförliga rekomendationer och råd för hur och vad man tar betalt : HÄR
Det är mer en rekomendation för henne, hon få vad hon förtjänar för bilderna ju.
//Katt
sajtvärd på Devon rex ifokus

Hej, tack för alla svar :)
Förlåt för långt inlägg… :P Har varit bortrest.
#17,18,20
Ja, jag kallar mig fotograf men jag har ju ingen utbildning eller eget företag så. Funderade lite på det där, men hemsidan är ju till för att visa upp bilder jag fotograferat, och då är jag ju fotografen till dom. Tyckte det skulle kännas dumt att skriva något annat. Sen kanske vi definerar fotograf olika? :) Om en novell publiceras skriver man ju "författare" om den som skrivit den, vare sig man har utbildning eller inte. Men jag tar gärna emot förslag på vad man kan säga istället! :)
Just eftersom jag inte har någon utbildning och jag har inte så mycket vana så tycker jag inte att mina bilder kanske är värda lika mycket som en utbildad fotografs bilder skulle vara. Sen ska jag se över sånt där när hemsidan känns mer klar, just nu vill jag bara "kicka igång" den.
#19 Tack så mycket! :)

Hej, nu har jag faktiskt ändrat. ^^ Står numera
Bakom kameran: Emma Hagström
Tycker faktiskt det låter bra. Så nu får det stå så till jag skaffat mig en utbildning eller iaf mer erfarenhet.. :P

Jag gillar kontrasen, bra kämpat, skitsnygg sida! 

#23.
:D