Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 967 ggr
emelieeh
0

Objektiv till d60

Jag letar ett objektiv till min Nikon d60. Jag funderar på ett Sigma AF 70-300/4-5.6 DG eller ett Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC.

Dom skiljer ungefär 1000 kroner i priset, men vilken av dom tycker ni verkar bäst till att fota djur, rörelse och sport?

Skulle också gärna vela se bilder fotade med någon av dom två objektiven om det finns någon som har det Glad

MirreH
0

Jag har också en Nikon D60 och funderade precis som du på att köpa Sigma AF 70-300 objektivet. Men så hittade vi ett Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro istället och det i en lokal affär, så det blev mitt inköp istället Glad

Men jag tror att det som jag köpte är ungefär likadant som Sigma AF 70-300 förutom märket, och mitt objektiv är jag jättenöjd med, så mellan de två som du funderar på att köpa, hade jag tagit 70-300. Kameran kan visserligen bli lite tung men det gäller ju att ha starka händer. Flört

Pandy
0

Jag har precis som #1 ett Tamron 70-300 men de är istort sett lika:)

[sheltietjej]
0

#1 Jag har också en Nikon D60 med samma Tamron objektiv som dig. Är jätte nöjd med de.

dijete
0

Jag har en D60. Då Tamron objektivet är ett objektiv man tröttnar på fort köpte jag ett Af-s Nikkor 55-200mm VR ED.. Mycket bättre också med vibrationsreducering i objektivet. Det kostar visserligen runt 3000;- men det är verkligen värt det. Då jag har växt i från det också ska jag köpa Tamron Af Di 70-200mm f/2,8 för åttatusen inom en snar framtid och det är otroligt ljusstarkt :)

Pandy
0

#4 Jag måste faktiskt hålla med dig om att man tröttnar snabbt på Tamron objektivet, använder det nästan aldrig.
Ska införskaffa ett NIKKOR 70-300 VR f/3.4-5.6 och efter det blir de något ett 50mm f/1.8:)

dijete
0

#5 Eftersom du har redan har ett 300 räcker det med 200 :P
Jag har Af Nikkor 50mm f/1,8D, Men autofokusen med det objektivet funkar inte på D60 så jag fokuserar manuellt :)

MirreH
0

4# och 5#, jag har då inte tröttnat på mitt än iallafall utan har använt det regelbundet sedan jag fick det i mars :)

Pandy
0

#6 Jag tänker köpa ett 70-300 ändå och sälja mitt eftersom det är synd att de bara ligger och samlar dam, nu blev de lite trådkap…sry^^"