Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 354 ggr
Martin
0

Dagens bild 7/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens bild får bli fyra gräsänder i flykt, över ett stormigt hav. Var nere vid Falsterbokanalen (pirarna) och Ljunghusen för att försöka få korn på den Större Skrikörn som skall husera där nu, var där redan innan ljuset kom och höll utkik. Ingen örn. Tog lite bilder innan denna också, och innan det blivit så ljust, använde då ISO400.

Gissa vem som glömde ändra isoinställningen sedan, i takt med att ljuset kom? Just det, undertecknad, därav att fotot är lite väl grynigt. Synd, kunde blivit bra annars, men gillar ändå bilden.

mvh Martin

bjorsa
0

Snygg bild marnyman

mvh/bjorsa

Martin
0

Tack, det gick rätt snabbt. Jag såg dem inte förrän de flög upp från vågorna. Skall man vara kritisk mot något, skulle jag vilja ha dem längre till vänster i kompositionen… men kanske ger högerläget en vision av att de flyger snabbt och är på väg ur bild?

Hade en väldigt skön förmiddag i ett mycket blåsigt och delvis kallt (men rätt klädd är det inga problem) Falsterbo/Ljunghusen. Se även de andra trådarna "Stormigt hav" och "Sjöfågel".

mvh Martin

bildochfoto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick litet inspiration av Serkans fina Svampbild…

Gick ut och fotade…

Martin
0

#3 Riktigt häftig bild!

mvh Martin

bildochfoto
0

Tack Marnyman

emmaa
0

Jättefin bild, tyvärr stör jag mig lite på pinnarna och löven i förgrunden, kanske kunde man ha tagit bort dem innan?

/Emma

bildochfoto
0

Jag ville ha litet suddigt skräp så att man fick ett djup i bilden.