Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 3165 ggr
bjorsa
0

Gammal hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte ta lite bilder på en av våra hundar men de e svårt att få till nån bild som känns bra men tog å la ihop två bilder till en animation å då fick jag fram mer av vad hon tycker när man kryper fram mot henne för att fota

Hon blir 15 år i januari

mvh/bjorsa

Staffan
0

Härlig vovve - du har inte en stillbild också?

// staffan

bjorsa
0

Joda här kommer en från idag ,problemet med henne är att så fort man kommer med kameran så går hon Gladmen såklart man kanske skulle köra med lite korv till henne jag får testa lite idag fast idag skulle jag ju plocka ner plasten från mitt växthus å de e inge kul :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Här kommer en bild från nu på morgonen på hennes (lassie) dotter ronja å hon har just operat bort en tumör för andra gången på 2 år den satt mellan frambenen stor som en tennisboll hon är 13 1/2 år,På bilden har hon t-shirt och nackkudde på sig å de för att hon inte skall komma åt såret för operationssåret sprack upp så nu har hon ett öppet sår som är 10*6 cm men de läker fint nu

mvh/bjorsa

Staffan
0

Vilka fina hundar - jag smälter!

Det här är inte bra; iFokus kommer leda till att jag skaffar såväl hund som katt. Och häst. Och… :)

// staffan

bjorsa
0

Du har inte funderat på en ……Flört 

mvh/bjorsa

ps de e inte min ko :-)fotad vi fånö 13 okt i år

bjorsa
0

Tar några kossor till ,de e nåt visst med kossor

mvh/bjorsa

Robert
0

Fin färg på hundbilderna, bjorsa.

Hälsningar

Robert

Pia
0

Åh vilka fina djurbilder, bjorsa!! Hundarna ser ut som små mini-vargar:) Gosigt!

Kossor är superhärliga, jag brukade allltid hälsa på dem i hagarna på landet när jag var liten. Låter kanske udda (eller inte) men det var också mysigt när kalvarna gillade att suga på händerna:) Förmodligen för ett annat forum (Lantliv iFokus?), men jag undrar vad det beteende kommer ifrån?

bjorsa
0

#8 Jupp vi får starta landet i fokus å ha peps låt livet på landet dånande i högtalarna då man loggar in Glad.

Att kalvarna gillar att suga på händerna är ju deras sugreflex som dom har för att dom skall dia men oftast får dom ju inte dia utan får via konstgjord dia mjölkersättning dessa konstgjorda dior som kallas för kalvbar är oftast en hink med spenar på men biffdjur får nog dia sina kalvar då dom oftast inte ingår i nån mjölkbesättning skulle jag tro .

mvh/bjorsa

bosse
0

Hej!

Far jag vara med ocksa ???

Jag har en bild pa en ko! Fran Cornichen i Amchit i slutet pa september. En del har en ko eller en oxe, som dom foder under sommaren och sen slaktar till hosten. Allt for att dryga ut kassan och overleva.

mvh/bosse

bjorsa
0

#10 Du är så välkommen kopojke :-)Dom verkar att ha de ungefär som vi hade det i början av seklet då man hade en gris som man slaktade kossan hade man ju för mjölken tur att man slipper att ha en ko stående tittandes på en i väntan på kniven bättre med ica kor i bitar färdigpackade:-)

mvh/bjorsa

Pia
0

Bara fina ko-bilder tack, inget snack om slakt av djur….:) eller :( hur man nu ser det.

Ingen som har fina bilder på ur-gosiga Highland cattle? Ev har jag några i byrålådan från riktiga Höglandet (Skottland:), skall försöka leta fram dem.

bjorsa
0

Oskyldigok nomore

Här kommer en dam som glor ordentligt på en :-)

mvh/bjorsa

Pia
0

#13 tack för det:)

Åh vilken cool ko, hon ser verkligen bastant ut, ser nästan mänskliga drag hos henne, som en matrona ur en gammal pilsnerfilm liksom *S*

bosse
0

Hoppas att det ar OK att lagga in ett par bilder pa 2 unga Cowboys hemma hos min syster. Har matar dom kor.

bosse
0

Har ar aven chefen med pa bild. Hon hade aldrig mjolkat en ko, men hon klarade av hela proceduren med tvattning av spenar och satta pa sugroren. Dom har aven ett 50-tal biffdjur som vandrar fritt i skogen aret runt. En dag var vi ute och plockade lingon i narheten av stangslet och da kom nagra tjurar och jag kande mej inte speciellt valkommen. Dom gillar inte konkurrens. En annan bonde blev invalidiserad, nar en tjur attackerade. Han hamnade i ett smalt dike och overlevde tack vare det.

bosse
0

Dom har fotona ar tagna 2001, senast vi var och halsade pa. Tiden gar. Grabbarna var da 2,5 och 4,5 ar. Fundersam

bosse
0

Jag kommer ihag att jag sa, att det kommer att droja innan vi kommer igen. Jag visste inte da hur ratt jag hade.

Har grabbarna pa vag med bestamda steg for att mata kossorna.

Nar jag ser pa fotot igen, sa ser jag att mitt hem hade statt till hoger om hobalarna. I 5 ars aldern eldade jag upp alt. brande ner det. Det var nybyggt for det hade brunnit ner nagot ar tidigare. Min far vagrade att bygga pa samma tomt igen.

mvh/bosse

bjorsa
0

De var fina cowboysare du har å dom ser ut att trivas på landet bland kossorna å dom är väl nu i den åldern då de leks indianer å cowboys eller gör man inte de längre?har ingen koll på sånt nu förtiden då jag har en 19 åring dotter å henne kan man inte leka pang pang me :-))

mvh/bjorsa

Robert
0

#18 oj då! Jag lyckades sätta eld på mig själv när jag var 5 år, och det resulterade i 5 veckors vistelse på KS.

Robert

bosse
0

bjorsa,

Jag tror inte att indianer och cowboys ar sa valkant i Libanon. Det ar nog mera valbekant for dom tva, att vikingarna reste runt "hela" varlden och bl.a. kom till Libanon och skramde livet ur araberna. Jag har forstatt att ungarna i deras skola inte ar sa imponerade av den historien. Och Mathias ar inte radd for att framfora asikten att det ar idioter som pratar arabiska. Trots det ar han mycket omtyckt av sina klasskamrater.

Robban,

I dom yngre tonaren, sa exploderade en liten laddning bomullskrut rakt i ansiktet pa mej. Det var en mycket smartsam upplevelse. Som tur var hade den gamla apotekerskan en egen hoprord salva som gjorde att brannskadorna blev minimala. Jag kommer ihag att skinnet fran nasan lossnade i ett stycke, likadant lapparna.

bosse

bjorsa
0

Har nu bara mobilkamera (z800i) men tog några bilder på vovven har clonat bort koppel å halsband

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Satte på thermofilter på mobilen å fick denna bilden Flört

mvh/bjorsa

Robert
0

#22, bra bild, ser rätt effektfullt ut. Bra jobbat med kloningen.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

Tack Robban,

Kloningsverktyget är väldans bra att ha ibland gäller bara att man inte glömmer bort den i vertygslådan.

Här en till bild från den 17 nov men som sagt de e ju med mobilen

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Samma bild men med lite filter på från paintshop

mvh/bjorsa

bjorsa
0

Har fått tillbaks min kamera från verkstan å den funkar så jag tog några bilder på Lassie ute i skogen idag försökte få till de där som robert sa att komma in 45 grader när man tar fotot för att få ögonkontakt men bidde väl sisådär då hon hade ögonkontakt med matte som hade godiset Glad

Har klonat bort lite koppel å händer

mvh/bjorsa

bjorsa
0

här en till på henne

Pia
0

Åh så fin hon är (säger jag än en gång:), Lassie! Gillar speciellt #28 som vore en fantastiskt julkort att skicka och få:))

ERIR
0

Kossor på äng

bjorsa
0

Tack Pia,

Skall tänka på de där med julkort men tror nog de blir vanliga med tomtar på:-))

Lägger in ett par bilder till men då på dottern hennes fast de är alltid så svårt att fota dom huvudet far hit å dit på dom så ofta kapar jag öronen eller likn men man kan ju alltid lära sig genom övning å de e de jag försöker öva pröva öva :-)

mvh/bjorsa

bjorsa
0

å här en med hela öron men då ser man inte blicken

bjorsa
0

#30 Erir  man längtar till den årstiden nu med kossor på ängarna de e gott de å den tiden kommer väl så småningom men de e låååååååååååååångt kvar nu brrrrr så mer sommarbilder om du har.

mvh/bjorsa

Robert
0

erir, det är rätt svårt att missta sig på vad som är på åkern, djur.

Robert

ERIR
0

bjorsa mfl

När man ser alla fina vovvar och andra djur så vill man bara ha dem. Skall nog skaffa mig en vovve när jag blir panschis…I morgon får jag besök av min son och hans familj och dom har två samojeder. Skall ta ett foto av dem och lägga in här…

Robert
0

erir, det vore jättetrevligt med dom bilderna. Du har rätt inställning när preciserar vad du ska göra, med det har du det i din åtanke och vet vad du ska göra i fotoögonblicket.

Robert

ERIR
0

I #35 lovade jag att lägga ut foton av några samojeder. Här kommer först Plupp och Emma. Plupp, Emmas son, är ett år och väger 25 kg. Emma är betydligt mindre.

ERIR
0

Och här kommer Plupp, himself.

ERIR
0

I plupp och emma-bilden skulle jag ha krupit ner mer och tagit kortet snett framifrån. Fotograferingsvinkeln är helt fel här.

Bilden med enbart Plupp är jag mer nöjd med, det börjar likna ett hundporträtt.

Har inte haft tid att bearbeta bilderna i PS ännu. Kan också säga att av ca 20 bilder blev kanske 5 st någorlunda. Hundarna for omkring och var ganska livliga Glad

Robert
0

erir, fint jobbat. Det blir många bilder på barn och djur. Förhoppningsvis ska någon bli bra.

Robert

Pia
0

erir, vilka godingar!! Vansinnigt söta små isbjörnar! Och namnet Plupp är så gulligt:) Du har väl sett att vi skapat en liten hundrelaterad grupp på Katter-sajten, roligt om du vill lägga in fotona även där tycker jag:)

bjorsa
0

Fina bilder på samojederna Erir

mvh/bjorsa