Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 744 ggr
moosen
0

Bröllopsfotografering - HJÄLP!

Jag behöver så många tips jag kan få!

Har blivit tillfrågad att fota ett bröllop om 2 månader och jag är ju bara nybörjare! På ett bröllop finns det inget rum för misstag, allt måste bara klaffa!

Så jag suger åt mig som en svamp nu! Bombardera mig!

pellepiano
0

Kolla lokalerna i förväg. Tänk på att molnigt väder kan förvandla en kyrka till nåt väldigt mörkt. Kolla med prästen när du kan fota under vigseln och om du får använda blixt. Kolla oxå var det är lämpigt att stå. System kameror låter en hel del i en ekande kyrka, kan kännas konstigt.

Ha ljusstarka objektiv, typ 50mm 1.8, eller tele om du måste stå en bit ifrån.

Sen skulle jag rekommendera att titta på Bröllopsforumet på ( direktlänk )www.fotosidan.se  Finns hundratals med trådar, tips, exempel mm , allt handlar om bröllopsfoto.

Carlton77
0

Tänk på att göra upp en plan om vilka typer av poser du ska fota om du ska ta bilder efter bröllopet.
Det har jag haft väldigt stor hjälp av. Planera, planera och åter planera.

MVH

Marcus

Appletree
0

Kyrkor är mörka. Jag fotograferade på en kompis konfirmation och trots att det var en relativt ljus kyrka så var det jättesvårt. Satt dessutom väldigt långt bak, så det blev inte alls bra.

Se till att ha en bra plats, skaffa ett objektiv med låg bländare, gärna tele, och sen är det väl bara att fotografera :D