Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 500 ggr
HH
0

foton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ni verkar kunna en del om foto här inne… så ni får gärna ge mig lite kritik på vad jag ska göra bättre och så.

Jag bigogar en bild på mina hundar, säg vad ni tycker.

Robert
0

HH, trevligt med bilder från dig. Bilder på hundar och djur är som att ta bilder människor. Sätter du lite rymd framför hunden så blir bilderna genast bättre. Jag har tagit din bild och lämnar förslag på hur du skulle kunna göra till nästa gång.

Hälsningar

Robert

johan
0

Kul att du också lägger in bilder HH!

Jag var tvungen att titta lite extra för innan jag såg att det var två hundar. Den svarta kom lite för nära för att det ska bli riktigt bra.

Porträtt, både på människor och djur, blir också bättre om man har lite kortare skärpedjup så att bakgrunden blir lite mjukare och suddigare. Du brukar kunna åstadkomma detta rätt enkelt om du sätter på kamerans Porträtt-program. (Det brukar se ut som ett ansikte)

Mvh // Johan

Robert
0

Johan, det var ett bra tips du kom med. Tack!

Du tänkte att det skulle kunna se ut som i bifogat?

Robert

johan
0

Ja, någonting i den stilen.. :)

Mvh // Johan

Robert
0

#4, jag hade en 200 zoom med bländare 2.8 inställd. Det svåra ljuset gjorde att jag var tvungen att öka isotalet till 800.

Robert

HH
0

Tack för tipsen! Jag har en tendens att mest tänka på motivet när jag fotar djur (vilket jag oftast gör)

Jag bifogar ännu en bild, tyvärr har jag nog mest tänkt på motivet här också…

Jag finner det lite komplicerat ibalnd att få rätt ljus osv på en enkel digitalkamera, jag får nog börja gå över till systemkameran nu… men den är dock inte lika praktisk att ha med sig överallt…